اسکاتلند اکنون خواهان جدایی از انگلستان است

اسکاتلند اکنون خواهان جدایی از انگلستان است

خبرگزاری تسنیم: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهند که اگر رفراندوم دیگری اکنون در اسکاتلند برگزار شود مردم این کشور به جدایی از پادشاهی متحده رأی می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، نتایج نظرسنجی یوگاو (YouGov) برای روزنامه تایمز نشان می‌دهد که اکنون استقلال اسکاتلند از حمایت 52 درصدی مردم این کشور برخوردار است در حالیکه 48 درصد خواهان باقی ماندن در پادشاهی متحده است.

در این نظرسنجی که بین 1078 اسکاتلندی 27 تا 30 ساله برگزار شد، زمانی که آنهایی که رأی نخواهند داد یا نمی‌دانند به نفع کدام گروه رأی دهند، نیز شمرده می‌شوند، 49 درصد رأی مثبت و 45 درصد رأی منفی می‌دهند.

اسکاتلند در 18 سپتامبر با 55 درصد رأی منفی، استقلال را رد کرده و خواهان باقی ماندن در پادشاهی متحده شد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که دو‌پنجم شرکت کنندگان معتقدند طی 10 سال آتی یک رفراندوم دیگر برگزار شود، اندکی بیش از 45 درصد خواهان برگزاری این رفراندوم هستند در حالیکه 16 درصد می‌خواهند هیچگاه این رفراندوم تکرار نشود.

این نظرسنجی همچنین نشان داده که 43 درصد حامیان حزب کارگر اکنون از استقلال حمایت می‌کنند، تنها 22 درصد از آنها می‌گویند که این حزب نماینده منافع آنهاست در حالیکه 65 درصد معتقدند این حزب کارکرد مطلوبی نداشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان