مکتب عاشورا به وسیله طلاب خارجی جهانی شده است


مکتب عاشورا به وسیله طلاب خارجی جهانی شده است

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی جامعه المصطفی گفت: امروز عاشورا جهانی شده و ندای لبیک یا حسین (ع) به وسیله همین طلابی که در قم تحصیل کرده‌اند به گوش مردم جهان رسیده است.

حجت الاسلام محمدرضا صالح در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به علاقه طلاب خارجی مرکز جامعه المصطفی به امام حسین (ع) اظهار کرد: جامعه المصطفی امروز کانونی برای اجتماع ده‌ها هزار نفر از عاشقان مکتب اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) شده است.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان افزود: با توجه به عشق و علاقه طلاب غیر ایرانی به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) تصمیم به برگزاری هیئت بزرگی به نام اجتماع بزرگ عاشورائیان المصطفی گرفتیم که امسال دومین سال برگزاری آن است.

صالح با اشاره به اهداف برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان بیان کرد: در این اجتماع بیش از 70 ملیت مختلف خواهران و برادران شرکت دارند و هدف از آن عرض ارادت و عزاداری برای امام حسین (ع) و الگو سازی باشد برای طلابی است که به کشورهای خود باز می‌گردند و نسبت به نشر آن اقدام کنند.

وی عنوان کرد: امروز نه فقط در ایران بلکه در تمام کشورهایی که طلاب به کشورهای خود باز گشتند و فارغ التحصیل شدند مراسم و دسته‌های عزاداری روز عاشورا به حرکت در می‌آیند و به عزاداری برای اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) می‌پردازند.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی با تصریح به اینکه طلاب خارجی ترویج دهنده مکتب اهل بیت (ع) هستند گفت: امروز عاشورا جهانی شده است و ندای لبیک یا حسین (ع) به وسیله همین طلابی که در قم تحصیل کرده‌اند به گوش مردم جهان رسیده است.

صالح با اشاره به وحدت مسلمانان حول محور امام حسین (ع) اظهار کرد: مسلمانان جهان شیعه و سنی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) شرکت می‌کنند و ارادت و اخلاص خود را نسبت به مکتب اباعبدالله (ع) نشان می‌دهند.

امام حسین (ع) با فدا کردن خود و خانواده خود اسلام را از گرفتاری بزرگی که آن زمان داشت نجات داد تا دین اسلام و مکتب تشیع به دست ما برسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon