انتشار آرشیو آمار فروش فیلم از سال ۶۱

انتشار آرشیو آمار فروش فیلم از سال 61

خبرگزاری تسنیم: سیدروح‌الله حسینی مدیر کل مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت‌های سینمایی، گفت: دفتر مطالعات، توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی، آرشیو ارزشمندی از آمار و اطلاعات فروش فیلم‌های اکران شده در سینماهای کشور در اختیار دارد که به زودی منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید روح الله حسینی اعلام کرد که دفتر مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت‌های سینمایی در نظر دارد تا برای نخستین‌بار گاه‌نامه‌ای الکترونیکی، تحت عنوان « سینمای ایران در گذر زمان» را با توجه و تاکید بر فراز و فرود سینمای ایران در حوزه‏‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، از آغاز انقلاب تا کنون در اختیار عموم قرار دهد.

وی با اشاره به این موضوع که دفتر مطالعات مستدل‏ترین و در نتیجه قابل اتکاترین آمار فروش سینمای ایران را در اختیار دارد، اعلام کرد: این آمار می‏‌تواند مبنای تحلیل‏‌ها و پژوهش‌های کیفی و موثری در حوزۀ سینمای ایران باشد. این گاه‏نامه در واقع ماده و محور اصلی پژوهش‌های سینمایی را در اختیار پژوهشگران قرار خواهد داد تا با ملاحظۀ صعود یا نزول آمار فروش‏، تعداد بیننده، تعداد سالن‏ها و سایر آمار راه برای تحلیل‌های کلان و دقیق، آسیب‏‌شناسی وضع موجود و ترسیم دقیق‏‌تر و روشن‌تر راه پیش‏روی سینمای ایران باز شود.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی،تنها مرجع رسمی ثبت آمار فروش فیلم از سال 61 تاکنون دفتر مطالعات، توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی بوده و از این جهت، این دفتر آرشیو ارزشمندی از آمار و اطلاعات فروش فیلم‌های اکران شده در سینماهای کشور در اختیار دارد که تاکنون منتشر نشده است و علاقمندان می‌توانند به زودی و از طریق بخش نشریات سایت cinema-org.ir به این گاهنامه و آخرین اخبار دفتر مطالعات ، توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران