افزایش مصرف گازوئیل نیروگاه‌ها/منتظر اجرای قول وزارت نفت هستیم

افزایش مصرف گازوئیل نیروگاه‌ها/منتظر اجرای قول وزارت نفت هستیم

خبرگزاری تسنیم: نیروگاه‌های نکا، اصفهان، شهید منتظری، شازند و چند نیروگاه دیگر با اعمال محدودیت در مصرف مازوت روبه رو شده اند که وقتی گاز به اندازه کافی تأمین نشود به ناچار مصرف گازوئیل افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هوشنگ فلاحتیان در نشستی خبری اظهار داشت: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق، هفدهم آبان ماه به مدت 4 روز در تهران برگزار می شود.

وی افزود: امسال استقبال کم نظیری را برای حضور در نمایشگاه برق ایران از سوی شرکت های خارجی و داخلی شاهد هستیم به طوری که 98 شرکت خارجی و 343 شرکت داخلی در کنفرانس امسال حضور دارند.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: در نمایشگاه امسال چهار نشست تخصصی با موضوعات حمایت از ساخت داخل، چالش ها و راهکارهای توسعه صادرات صنعت برق، کاهش تلفات برق و فرصت های کسب و کار برای بخش خصوصی و نشست تخصصی بازار عراق؛ فرصت ها و چالش ها برگزار می شود.

فلاحتیان با بیان اینکه در حال حاضر 2.5 میلیارد دلار قرارداد صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت برق با بیش از 20 کشور جهان داریم، اذعان داشت:

این مقام مسئول در خصوص چالش تأمین سوخت نیروگاههای کشور در زمستان هر سال گفت: در نیمه نخست امسال گازرسانی به نیروگاهها نسبت به مدت مشابه سالهای قبل افزایش داشت و مسئولان وزارت نفت قول دادند تا زمستان نیز نسبت به زمستان سال گذشته گاز بیشتری به نیروگاهها عرضه شود که منتظر اجرای قول وزارت نفت هستیم.

وی افزود: نیروگاههای نکا، اصفهان، شهید منتظری، شازند و چند نیروگاه دیگر با اعمال محدودیت در مصرف مازوت روبه رو شده اند که این محدودیت ها از سوی مراجع قضایی یا ادارات کل محیط زیست اعمال شده و طبیعتا در نبود امکان مصرف مازوت، باید یا گازوئیل مصرف شود یا گاز، که وقتی گاز به اندازه کافی تأمین نشود مصرف گازوئیل افزایش می یابد که این مسئله موجب شده مصرف گازوئیل نیروگاهها افزایش یابد که این مسأله هزینه های زیاد ملی به دنبال دارد.

فلاحتیان با اشاره به لزوم افزایش 5 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در هر سال گفت: در سال گذشته موفق شدیم 3800 مگاوات ظرفیت تولید نیروگاهی کشور را افزایش دهیم و تا شروع تابستان سال 94 ، 1200 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: تابستان سال 93 شرایط سخت تری در تأمین برق خواهیم داشت که باید با کمک مردم در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی و صنعتی، تابستان را بگذرانیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه