۱۰۰ نمونه تست دوپینگ در آزمایشگاه کلن/ کنترل دوپینگ در فوتسال تشدید می‌شود

100 نمونه تست دوپینگ در آزمایشگاه کلن/ کنترل دوپینگ در فوتسال تشدید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تأکید کرد، کنترل دوپینگ در لیگ فوتسال با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد هاشیمان درباره برنامه‌های کمیته پزشکی در بحث مبارزه با دوپینگ به سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت: نزدیک به 100 نمونه تست کنترل دوپینگ در آزمایشگاه کلن وجود دارد که از این هفته به تدریج پاسخ نمونه‌ها در اختیارمان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به نشستی که هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال  برگزار کرد، اعضای هیئت رئیسه آمادگی خود را برای پوشش کلیه بخش‌های پزشکی و کنترل دوپینگ اعلام کرده‌اند. بر همین اساس حجم نمونه‌گیری کنترل دوپینگ در فوتسال نیز افزایش خواهد یافت. از این پس لیگ برتر فوتسال بیشتر از گذشته تحت کنترل خواهد بود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بین مسائل پزشکی و کنترل دوپینگ هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند، لازم می‌دانم تأکید کنم که تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف فوتبال و فوتسال برای اینکه به تخلفات دوپینگ مبتلا نشوند باید کادر پزشکی مجرب به خدمت بگیرند. در برخی از پرونده‌هایی که بررسی کرده‌ایم، بسیاری از موارد ابتلا به دوپینگ، ناشی از نبود کادر پزشکی مجرب و باصلاحیت است. بر همین اساس از باشگاه‌ها می‌خواهم که کادر پزشکی متخصصی را در کنار تیم‌های خود داشته باشند.

هاشمیان درباره لیگ‌های فوتسال و فوتبال بانوان نیز گفت: در لیگ‌های بانوان سه موضوع به طور کامل پیگیری می‌شود. نکته اول حضور کادر پزشکی در کنار تیم‌هاست که خوشبختانه به تیم‌های فوتسال و فوتبال بانوان این موضوع ابلاغ شده است.

وی افزود: موضوع دوم تکمیل پرونده‌های پزشکی برای عقد قرارداد بوده که تمام بازیکنان دارای پرونده‌های پزشکی هستند. موضوع سوم نیز مسئله کنترل دوپینگ در لیگ برتر فوتبال و فوتسال است که نمونه‌گیری و کنترل دوپینگ در این دو لیگ به شدت انجام می‌شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تأکید کرد: با توجه به امکانات محدودی که بسیاری از باشگاه‌ها دارند از آنها می‌خواهم که نسبت به استانداردسازی مسائل پزشکی و اتاق کنترل دوپینگ اقدام کنند تا شاهد برگزاری لیگ حرفه‌ای با استانداردهای لازم باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon