کری خودداری از اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی را خواستار شد

کری خودداری از اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی را خواستار شد

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اوضاع متشنج مسجد الاقصی را با وی بررسی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که «جان کری» شب گذشته با «بنیامین نتانیاهو» تلفنی گفت‌وگو و بر حفظ وضعیت موجود مسجد الاقصی و خودداری از اتخاذ اقدامات تحریک آمیز تاکید کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری فلسطین گزارش داد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته از کری تماس تلفنی دریافت کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی اوضاع خطرناک شهر قدس شرقی در نتیجه تجاوزات اسرائیل علیه مسجد الاقصی، اشغال منازل فلسطینیان و اعطای مجوز های ساخت و ساز در شهرک های صهیونیستی را بررسی کردند.

عباس همچنین خواستا توقف تجاوزات اسرائیل شد و تاکید کرد که در صورت تداوم این تجاوزات، دایره خشونت، افراطی گری و هرج و مرج گسترش خواهد یافت.

تماس تلفنی کری با عباس و نتانیاهو پس از آن صورت گرفت که چهارشنبه شب گذشته در پی ترور ناکام «یهودا گلیک» خاخام افراطی در قدس اشغالی اوضاع این شهر متشنج شد و صهیونیست ها روز پنج شنبه مسجد الاقصی را به مدت یک روز به روی نمازگزاران بسته و همچنین «معتز حجازی» اسیر آزاد شده فلسطینی را به بهانه تیراندازی به سمت گلیک به شهادت رساندند که این امر خشم فلسطینیان را برانگیخت.

از سوی دیگر «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کری روز دوشنبه در واشنگتن با «صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و اوضاع قدس را بررسی خواهد کرد.

وی درباره حوادث اخیر قدس نیز تصریح کرد: ما به دلیل طرح های شهرک سازی اخیر احساس نگرانی عمیق داریم زیرا این مسئله می تواند اوضاع را پیچیده تر کرده و درگیری ها را شدت بخشد و ما به صورت علنی و در گفت وگوهای ویژه با مسئولان مربوطه آن را بیان کرده ایم.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت