کنگره بزرگداشت آیت‌الله بهجت در سال ۹۴ برگزار می‌شود


کنگره بزرگداشت آیت‌الله بهجت در سال 94 برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کنگره بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ برگزار می‌شود، گفت: این کنگره با محوریت مبانی علمی، ابعاد شخصیتی، حکومت اسلامی، ولایت و مهدویت برگزار می‌شود.

ناصر عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در فومن، با اشاره به همایش ملی بزرگداشت حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) در اردیبهشت 94 در گیلان، اظهار کرد:همایش بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) با محوریت اندیشه‌ها و مبانی علمی، ویژگی و ابعاد شخصیتی، حکومت اسلامی و ولایت و مهدویت با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان تا 10 اسفند ماه مهلت دارند تا مقالات و موضوعات علمی خود را ارسال کنند، افزود: مجوز این همایش ملی توسط رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور تأیید شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اظهار "در خصوص ابعاد شخصیت وجودی و علمی آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) کمتر شاهد تحقیقات و پژوهش در دانشگاه‌ها بوده‌ایم" گفت: در این زمینه کم‌کاری‌ها بسیار است.

عاشوری تأکید کرد: با برگزاری این همایش جوانان و اساتید با روش اجتهادی و شیوه استنباطی و فقهی و اصولی این مرجع آشنا می‌شوند و این مشروط بر این است که فلسفه ایشان را بررسی و روش تفسیر فقهی ایشان را ارزیابی کنند.

وی با بیان اینکه عرفان عملی و عبودیت ایشان از جایگاه رفیع برخوردار بوده است، تصریح کرد: دانشجویان جایگاه شخصیتی او در عترت، قرآن، نهج البلاغه و سبک زندگی‌اش را به‌عنوان عادل و جایگاهشان در مرجعیت دینی و حکومت اسلامی کنکاش و بررسی علمی می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط ایشان با مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) و نظرات علمی ایشان در بحث انتظار، مهدویت، حکومت انقلاب اسلامی و عصر ظهور از طرف دانشجویان و اساتید مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

عاشوری هدف از برگزاری این همایش ملی را پی بردن به شخصیت وجودی آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) با تحقیق و پژوهش خواند و افزود: مقالات برتر تحقیقی در این همایش در مجموعه کتابی مستند به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon