زندگی غلام عباس آتش آب‌پرور در مستند «عباس می‌آید»

زندگی غلام عباس آتش آب‌پرور در مستند «عباس می‌آید»

خبرگزاری تسنیم: مستند «عباس می‌آید» به تهیه‌کنندگی مرتضی شهبازی همزمان با عاشورا سه شنبه ۱۳ آبان از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرتضی شهبازی تهیه کننده مستند «عباس می‌آید» گفت: این برنامه که سال گذشته به سفارش گروه معارف شبکه دو تهیه شده بود، بخشی از زندگی و شهادت غلام عباس آتش آب پرور را به تصویر می‌کشد.

این تهیه کننده افزود: مستند «عباس می‌آید» بخشهایی از مراسم جابجایی و تشییع پیکر مطهر شهید آب پرور را که یکشنبه 11 اسفند 88 ساعت 10 صبح در روستای کرستان (سد کارون 4) انجام شد، به تصویر می‌کشد و پای صحبتهای خانواده و دوستان این شهید بزرگوار می‌نشیند.

این تهیه کننده ابراز کرد: درست زمانی که پیش بینی می‌شد آرامگاه شهید غلام عباس آتش آب پرور در جریان آبگیری کارون 4 زیر آب برود، تصمیم می‌گیرند که جسد وی را به مقبره جدیدش منتقل کنند. شهید غلامعباس آتش آب پرور سال 48 در روستای گندمکار از توابع شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری متولد شد. وی از طرف تیپ 44 قمر بنی هاشم (ع) به جبهه اعزام و در 20 آذر 66 در اثر اصابت ترکش در فاو به شهادت رسید.

مستند «عباس می‌آید» همزمان با عاشورای حسینی سه‌شنبه 13 آبان ساعت 14:50 دقیقه و به مدت 30 دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران