صنعت دام و طیور ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا شد

صنعت دام و طیور ایران جزو 10 کشور برتر دنیا شد

خبرگزاری تسنیم: رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در کشورهای همسایه ایران ثبات لازم برای برنامه ریزی و تامین بهداشت دام وجود ندارد، از این رو کشورمان همواره مورد تهاجم بیماری های مشترک انسان و دام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی خلج در جلسه پدافند غیرعامل استان قم افزود: تامین بهداشت دام و طیور در همه نقاط جهان از مولفه های اصلی و اساسی است که در کشورمان با توجه به موقعیت ویژه دارای اهمیت مضاعفی است.

وی مسوولیت سازمان دامپزشکی در عرصه های اقتصادی و اجتماعی و تامین سلامت عمومی جامعه را ویژه دانست و گفت: کشورمان دارای ظرفیت ها و توانمندی بالایی در صنعت دام و طیور و آبزیان بوده و در میان 10 کشور برتر دنیا قرار دارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه عظیم ملی در عرصه دام و طیور و آبزیان با وجود تهدیدات زیستی و مخاطرات پیش رو هم از جهت اقتصادی و هم از جهت سلامت عمومی جامعه در معرض آسیب قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن قم در چهارراه مواصلاتی کشور، تهدیدات زیستی در این استان را با اهمیت تر دانست و گفت: قم در رتبه های نخست مرغداری های گوشتی و تخم گذار پرتراکم در کشور بوده و دارای حجم انبوه تولیدات در این عرصه است که این خود یک تهدید و خطر بالقوه بشمار می رود.

خلج همچنین سرمایه گذاری های گسترده در عرصه دام و طیور در استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به ورود و خروج گسترده دام در استان قم به ویژه در مجموعه دامشهر، باید مجموعه اقدامات پیشگیری و مراقبت از بیماری های دامی با جدیت و تلاش مضاعف دنبال شود.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه