کرباسیان وعده ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در بخش معدن را داد

کرباسیان وعده ایجاد 120 هزار شغل در بخش معدن را داد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در طرح ههای جدید ایمیدرو در صدد هستیم تا در مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی در تکمیل طرحهای نیمه تمام معدنی به میزان ۲۰ هزار شغل مستقیم و ۱۰۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مجمع عمومی عادی ایمیدرو افزود: باید همواره به سرمایه گذار احترام لازم گذاشته شود تا جذب کافی سرمایه در کشور صورت گیرد.

به گفته نعمت زاده؛ ایمیدرو در تلاشهای خود باید با اعمال اینگونه موارد در پیاده سازی سیاستهای اصل 44 همت کرده و افکار و نگاه صرف خود را از منابع مالی دولتی تغییر داده و به سمت مشارکتهای بخش خصوصی پیش رود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری و ریاست جمهور بر اهمیت بخش صنعت و معدن افزود: باید به سمت اهداف ترسیم شده پیش رویم و در این زمینه همراهی همه دستگاهها ضروریست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرحهای معدنی و صنایع معدنی با حضور بخش خصوصی و در قالب تعاونیها و تشکلهای فنی معدنی انجام شود و بانکها و صندوق توسعه ملی در تامین مالی طرح ها همکاری کنند.
وی افزود: ایمیدرو باید پیگیریهای لازم را برای دریافت مطالبات خود انجام دهد.
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست یادآور شد: امسال هدفگذاری ایمیدرو بر مبنای دریافت مطالبات معوقه برای تکمیل طرحهای نیمه تمام معدنی و صنایع معدنی لحاظ شده است.
وی گفت: در طرح ههای جدید ایمیدرو در صدد هستیم تا در مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی در تکمیل طرحهای نیمه تمام معدنی به میزان 20 هزار شغل مستقیم و 100 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم.
به گفته کرباسیان؛ طرحهای توسعهای جدید هم اکنون به ارزش 5 میلیارد دلار بدنبال فراخوان برای مشارکت بخش خصوصی آماده اجراست.
رییس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه گفت: سیاستهای ایمیدرو در دولت تدبیر و امید تکمیل پروژههای نیمه تمام با کمک بخش خصوصی وتوسعه اکتشافات جدید معدنی است.
وی با اشاره به اینکه بودجه اختصاص یافته ایمیدرو در بخش پژوهش نسبت به سال گذشته 18 برابر شده است افزود: در صدد هستیم تا تکمیل زنجیره ارزش تولید را از معدن تا محصول نهایی فولاد به طور علمی پیش برده و با افزایش بهره وری، رعایت نکات زیست محیطی و ایمنی همچنین شفافیتهای لازم مالی به عنوان بنگاه توسعه ای همواره پیشقدم باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه