تلفات برق شهر تهران ۹.۲ درصد شد

تلفات برق شهر تهران 9.2 درصد شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از کاهش تلفات شبکه برق شهر تهران به زیر ۱۰ درصد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد هاشمی اظهار داشت: این شرکت راهبرد 13 ساله‌ای را جهت کاهش تلفات شبکه تهیه کرده است که این راهبرد در قالب سه بخش بهبود بازده تجهیزات شبکه، مدیریت تلفات فنی و ارتقای فناوری تجهیزات تهیه شده است.

وی افزود: بر این اساس تعویض کنتورهای الکترومکانیکی، تعویض انشعاب‌های سیمی و جعبه انشعاب‌های فرسوده، کاهش شبکه فشار ضعیف، نصب ترانسفورماتورهای کم تلفات و هوشمندسازی از اهم برنامه‌های شرکت برای کاهش تلفات است.
هاشمی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری بیش از 8500 میلیارد ریال تلفات شرکت از 13.8 درصد در سال 86 به 9.2 درصد در پایان سال 92 رسیده است، گفت: در تلفات پایین هزینه‌های کاهش تلفات به‌صورت نمایی افزایش می‌یابد؛ به‌عبارت دیگر، مبلغی که برای کاهش تلفات از 10 درصد به 9 درصد می‌بایست هزینه شود، چندین برابر هزینه کاهش تلفات از 15 درصد به 14 درصد است.
وی با بیان اینکه کاهش طول شبکه فشار ضعیف یکی از برنامه‌های توانیر برای کاهش تلفات است، گفت: حذف شبکه‌های فشار ضعیف نشدنی و غیراقتصادی است و برنامه شرکت توانیر نیز کاهش شبکه‌های فشار ضعیف است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تصریح کرد: این شرکت راهبرد نصب ترانسفورماتورهای با ظرفیت کم و توسعه شبکه فشار متوسط و به تبع آن کاهش شبکه فشار ضعیف را دنبال می‌کند به‌طوری که میزان شبکه فشار ضعیف برای هر مشترک در برنامه توسعه شبکه از میزان 2.63 متر در سال 90 به 2.53 متر در سال 92 کاهش یافته است.
وی ادامه داد: طول شبکه فشار متوسط به‌ازای هر مشترک از 2.09 متر در سال 90 به 2.12 متر به‌ازای هر مشترک در سال 92 افزایش یافته و 910 دستگاه پست توزیع به ظرفیت حدود 383 مگاوات در سال 1392 دربخش توسعه نصب شده است.
هاشمی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افزایش تلفات ناشی از سیاست نصب ترانسفورماتورهای کم تلفات، این شرکت در زمان حاضر مشغول بررسی و بازنگری دستورالعمل بارگیری از این ترانسفورماتورهاست به‌طوری که بتوان این ترانسفورماتورها را با درصد بالاتری بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه