باخت دموکرات‌ها در انتخابات کنگره، رکورد ۶۴ ساله آمریکا را می‌شکند

باخت دموکرات‌ها در انتخابات کنگره، رکورد 64 ساله آمریکا را می‌شکند

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه انگلیسی نوشت که همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، اوباما خود را برای رکورد باخت هم حزبی‌های دموکرات خود در طول تاریخ ۶۴ ساله آمریکا آماده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در گزارشی نوشت که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا قرار است روی بدترین باخت متوالی هم حزبی های خود در انتخابات میان دوره ای کنگره در کل تاریخ 64 ساله این کشور نظارت داشته باشد.

بر این اساس، هم حزبی های دموکرات اوباما در سال 2010 میلادی 63 کرسی خود را در مجلس نمایندگان از دست دادند و در حال حاضر نیز برای باخت 12 کرسی از مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره ای که سه شنبه هفته جاری برگزار می شود، آماده می شوند و این شکست، بدترین رکورد باخت متوالی برای دموکرات ها از زمان «هری ترومن» سی و سومین رئیس جمهور آمریکا، تاکنون محسوب می شود.

حزب ترومن در سال 1946 میلادی 55 کرسی خود را در مجلس نمایندگان از دست داد و بعد از آن نیز شاهد باخت 28 کرسی هم حزبی های دموکرات خود در سال 1950 میلادی بود و در مجموع دوران ریاست خود، 83 کرسی را در کنگره از دست داد.

از زمان ترومن هیچ رئیس جمهوری در آمریکا شاهد این نوع حس حقارت در رای گیری های متوالی کشورش نبوده و اکنون نوبت اوباما رسیده است.

نتایج بیشتر نظرسنجی ها تصویر وحشتناکی از شانس دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره را نشان می دهند و اینطور پیش بینی می شود که دموکرات ها بین 5 تا 12 کرسی خود را در مجلس نمایندگان از دست بدهند؛ با این وجود برخی تحلیلگران گفته اند که احتمالا درصد باخت دموکرات ها در مجلس نمایندگان بیشتر از 12 کرسی خواهد بود.

دیلی میل نوشت که کل باخت کرسی های دموکرات ها در مجلس نمایندگان تحت ریاست اوباما می تواند از مجموع باخت های ثبت شده در دوران ریاست «دوایت آیزنهاور» سی و چهارمین رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا نیز بیشتر شود؛ حزب جمهوریخواه آیزنهاور در انتخابات سال های 1954 و 1958 میلادی، در مجموع 66 کرسی خود در مجلس نمایندگان را از دست داد.

بر این اساس، «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا در مجموع 22 کرسی و «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق نیز در مجموع 49 کرسی مجلس نمایندگان را در انتخابات میان دوره ای کنگره از دست داد.

علاوه براین، حزب «رونالد ریگان» چهلمین رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا، 26 کرسی را در سال 1982 و بعد از آن، 5 کرسی را در سال 1986 میلادی از دست داد.

این در حالیست که بر اساس آنچه نتایج بیشتر نظرسنجی ها نشان می دهد، انتظار می رود دموکرات ها در انتخابات پیش رو بین 5 تا 10 کرسی را نیز در سنا از دست بدهند و این امر مجموع باخت دموکرات ها در سنا را در دوران ریاست اوباما، به 11 تا 16 کرسی می رساند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا قرار است سه شنبه هفته جاری برابر با 4 نوامبر (13 آبان) برگزار شود و بیشتر نظرسنجی ها حاکی از آن است که شانس جمهوریخواهان برای پیروزی مقابل دموکرات ها در سنا بیشتر است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان