خود را در حد ریاست‌جمهوری نمی‌دانم/ ادامه دولت احمدی‌نژاد را تکلیف می‌دانم


خود را در حد ریاست‌جمهوری نمی‌دانم/ ادامه دولت احمدی‌نژاد را تکلیف می‌دانم

خبرگزاری تسنیم: مشایی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:بنده خود را فرزند کوچکی از ملت بزرگ می‌دانم و همانگونه که گفته بودم می‌گویم که به موضوع ریاست‌جمهوری ادعای بزرگی است و من هرگز خود را در این سطح نمی‌دیدم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم مستقر در وزارت کشور، اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور عالی رئیس‌جمهور عصر امروز پس از ثبت‌نام برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری با رسانه‌ها با بیان مطلب "سلام بر بهار انسانها و سلام بر خرم دوران‌ها" اظهار داشت: خسته‌ نباشید می‌‌گویم به اصحاب رسانه که طی چند روز گذشته مشتاقانه و مجدانه برای انعکاس اخبار ثبت‌نام کاندیداها حضور داشته‌اند.

 

وی با عذرخواهی از تاخیر در ثبت‌نام، تصریح کرد: از اینکه با تاخیر در ثبت‌نام باعث رنج بیشتر بر شما عزیزان شدم عذرخواهی می‌کنم. بسیار خوشبختم که در کنار برادر بزرگ و عزیزم فرزند رشید ملت ایران رئیس‌جمهور انقلابی و سخت‌کوش آقای احمدی‌نژاد در محضر شما عزیزان هستم. من قصد مزاحمت برای ایشان و دوستان عزیز که از داخل دولت و خارج دولت که بنده را همراهی کردند نداشتم.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: از لطف دوستان در این همراهی سپاسگذارم و از آقای رئیس‌جمهور به خاطر محبتشان و به قول خودشان احساس مسئولیتشان بنده را همراهی کردند تشکر می‌کنم.

مشایی اضافه کرد: آقای احمدی‌نژاد برای اولین بار در طول 8 سال ریاست‌جمهوری که تلاش فراوانی داشتند امروز در مرخصی هستند؛ برای اینکه قانونا بتوانند در این مکان حضور داشته باشند و بنده صمیمانه از وی تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده به صورت تفصیلی‌تر با شما عزیزان از طرق قانونی صحبت خواهم کرد و دیدگاه‌هایم را به استحضار ملت بزرگ ایران خواهم رساند، گفت: ما ارزشمندی و ارزش‌مداری را پاس می‌داریم و آن را  ضرورت بقای نظام و ارزش‌های اصیل انقلاب می‌دانیم اما این ارزش‌گذاری و ارزش‌مداری تنها در صورتی که در صحنه عمل با کارآمدی ارائه خدمات گسترده به اقشار مختلف در مسیر توسعه عدالت در جامعه همراه باشد ارزشمند است و این ضرورت را دارد که دولت پایبند به ارزش‌های اصیل، توانایی و کارایی خود را در صحنه عمل نشان دهد.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه بنده انصافا براساس عدالت به عنوان یک عضو کوچک از دولت خود شخصا شاهد تلاش‌های گسترده و خدمات ارزشمند دولت‌های نهم و دهم آقای احمدی‌نژاد بودم، افزود: این تلاش‌ها و خدمات در مقایسه با دولت‌های گذشته از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار است. برای توسعه ملت عزیز گسترش فرهنگ انقلابی و ارائه خدمات گسترده به ملت راه دولت احمدی‌نژاد را ادامه می‌دهم و بر همین اساس حضور پیدا کرده‌ام.

مشایی با تاکید بر اینکه ادامه راه دولت احمدی‌نژاد را بر خود یک تکلیف می‌دانم، اظهار داشت: انگیزه اصلی‌ام از حضور در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریت کلان جامعه بنده را برای حضور در صحنه انتخابات تشویق کرد. بنده خود را فرزند کوچکی از ملت بزرگ می‌دانم و همانگونه که از مدت‌ها پیش در پاسخ به خبرنگاران گفته بودم می‌گویم که به موضوع ریاست‌جمهوری ادعای بزرگی است و من هرگز خود را در این سطح نمی‌دیدم و نمی‌توان چنین ادعایی داشته باشم.

وی ا فزود: آنچه موجب شد تا بنده در این عرصه حضور پیدا کنم مجموع گفت‌وگوها با دوستان عزیز، کارشناسان، مدیران و تحلیلگران در مقیاس ملی و جهانی بوده است.

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: ابتدا نظر مقام معظم رهبری برای خلق حماسه بزرگ از سوی ملت بزرگ انگیزه اصلی‌ام بود تا دین خود را به انقلاب و مردم ادا کنم.

مشایی با اشاره به مشخصات دولت‌ احمدی‌نژاد اظهار داشت: مشخصات دولت احمدی‌نژاد بسیار است. احساس عزت که در ملت در دو دوره از دولت محمود احمدی‌نژاد ایجاد شده است باید پاس داشته شود و این یکی از ویژگیهای دولت احمدی‌نژاد است.

وی مردم‌شناسی و مردم‌ محوری را دیگر ویژگی دولت احمدی‌نژاد برشمرد و افزود: این ویژگی را که آقای احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری خود به عنوان یک اصل بوجود آوردند پاس خواهم داشت.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: احساسات و محبت‌هایم به احمدی‌نژاد ناشی از معرفت است و معتقدم که این معرفت در سایه احترام به ملت و اجر گذاشتن به اقشار جامعه قابل دوام است و بنده ضمن اعتراف به آن در ادامه این راه اصرار خواهم داشت.

مشایی ارزش‌مداری را سومین شاخصه دولت احمدی‌نژاد دانست و افزود: ما به ارزش‌های اسلامی و ایرانی بازگشته‌ایم و در دولت‌های نهم و دهم مقام معظم رهبری نیز بر این مورد تاکید کرده‌اند که این دولت، دولت ارزش‌مدار و ارزش‌محوری است و این توصیف، توصیف برحقی است.

وی پس از پایان سخنان محمود احمدی‌نژاد نیز طی سخنانی با بیان اینکه بدو ورود به ساختمان وزارت کشور سوال‌هایی درباره رد صلاحیتم پرسیده می‌شود اظهار داشت: من در پاسخ به همه شما می‌گویم که همه ما از یک نفر تا آن کسی که در جریان برگزاری انتخابات فعالیت دارند باید در چارچوب قانون عمل کنیم اما برخی‌ها پیش از این نگرانی داشتند و از 6 ماه گذشته شروع به سخنانی درباره رد صلاحیت من کرده‌اند که گویا امیدی جز این نیز ندارند.

مشاور رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم که در چارچوب قانون مشکلی پیش نمی‌آید و مملکتی که در راس آن ولی‌فقیه است هر مشکلی را حل می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon