پیکر مطهر ۴۵ شهید گمنام وارد استان زنجان شد


پیکر مطهر 45 شهید گمنام وارد استان زنجان شد

خبرگزاری تسنیم: همزمان با عزاداری ماه محرم ۴۵ شهید گمنام وارد شهرستان زنجان شده و مورد استقبال گرم و پرشور مردم ولایت‌مدار استان زنجان واقع شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شامگاه شنبه پیکر پاک 45 شهید گمنام که از پادگان حاج عمران عراق کشف شده‌اند با حضور مسئولان استان زنجان و با استقبال گرم مردم  وارد شهرستان زنجان شد.

علی مهدیخانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با توجه به استقبال پرشور مردم زنجان پیکر شهدای گمنام خاطر اظهار کرد: پیکر مطهر شهدای گمنام در روز 12 آبان ماه روز تاسوعای حسینی در دسته عزاداری حسینیه اعظم در کنار عزاداران حسینی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مردم شهید پرور و ولایت مدار استان زنجان خاطرنشان کرد: با پیکر مطهر شهدای گمنام در کنار حماسه حسینی یاد و خاطره شهدای اهل بیت(ع) در کنار عزاداری امام حسین(ع) گرامی داشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با توجه به تقارن حرکت دسته عزادارای حسینیه اعظم زنجان در کنار ورود کاروان پیکر شهدای گمنام عنوان کرد: مردم شور و شوق خود را در دسته عزاداری عاشورا همه ساله به نمایش می‌گذارند که تقارن ورود پیکر شهدای گمنام با روز تاسوعای حسینی امسال عزاداری این روز را پرشورتر و با شکوه‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر شهدای گمنام پس از ورود به شهر زنجان به شهرستان قزوین انتقال می‌یابد، تصریح کرد: مقصد نهایی شهدای گمنام شهرستان تهران است که شهدای گمنام در تهران مورد بررسی قرار می‌گیرند وبعد از انجام آزمایش‌هایی محل شهدای گمنام شناسایی شده و در محل‌های مربوطه تدفین می‌شوند.

مهدیخانی با توجه به اینکه در طول تاریخ حضور شهدای گمنام در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان بی سابقه بود، ابراز کرد: بعد از استقبال عمومی مردم استان زنجان از شهدای گمنام در دسته عزاداری حسینیه اعظم پیکر شهدای گمنام دسته عزاداری حسینیه اعظم را باشکوه و برشور می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon