لزوم تدوین سند بالادستی در حوزه حقوق کودک

لزوم تدوین سند بالادستی در حوزه حقوق کودک

خبرگزاری تسنیم: تدوین سند بالادستی در حوزه حقوق کودک در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست خزعلی و با حضور شهیندخت مولاوردی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

خزعلی با اشاره به حکم اخیر مقام معظم رهبری  در انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به مفاد این حکم، همه قوای کشور باید نسبت به موضوع فرهنگ حساسیت داشته باشند.

شهیندخت مولاوردی رئیس معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز طی سخنانی گفت: در چارچوب سیاست‌های کلی جمعیت که از جانب مقام معظم رهبری ابلاغ شده، باید قوانین مناسب توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط دولت اجرا شود.

فاطمه رهبر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: در بررسی نرخ رشد جمعیت در کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه، ترکیه و برزیل به این نتیجه می‌رسیم که نرخ افزایش جمعیت در این کشورها از کشور ما بیشتر است و این کشورها به این نتیجه رسیده اند که افزایش جمعیت یک عامل مهم در اقتدار کشورشان محسوب می شود.

در ادامه، موضوع « بررسی سند ملی حقوق کودک» در دستور کار قرار گرفت و اعضا پیرامون این موضوع نظرات خود را ارائه کردند.

اعضا ضمن ابراز تاسف از عدم وجود یک نهاد و مرکز فعال در عرصه حقوق کودک و ابهام در متن "سند ملی حقوق کودک" بر لزوم شفاف سازی در این زمینه تاکید کردند و اعضای شورا ضمن تاکید بر لزوم در نظر گرفتن مقررات شرعی در باره حقوق کودک، بر لزوم تدوین یک سند بالادستی و کلان در این زمینه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon