اقدامات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی انتفاضه ملت فلسطین را به همراه دارد

اقدامات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی انتفاضه ملت فلسطین را به همراه دارد

خبرگزاری تسنیم: یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اگر رهبران کشورهای جهان در تمام سطوح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی واکنش مناسبی نشان ندهند، اسرائیل سیاست یهودی سازی قدس و تقسیم آن را تکمیل و به سرانجام خواهد رساند.

"خالد البطش" در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم در خصوص اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و اقدام این رژیم از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی گفت: با اقداماتی که رژیم اشغالگر قدس انجام می دهد مثل یهودی سازی قدس و تقسیم این شهر، تعرض به مسجدالاقصی و سرکوب فلسطینیان سرانجام این اقدامات به شعله ور شدن خشم مسلمانان و قیام انتفاضه منجر خواهد شد.اقدامات خصمانه تل آویو سبب می شود تا فلسطینیان بویژه جنبش جهاد اسلامی به آنها پاسخ بدهد، ازهمین رو آمار قربانیان صهیونیستی افزایش پیدا خواهد کرد.

ادامه یافتن اعتراضات

این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه اعتراضات و مخالفت های فلسطینیان علیه تل آویو همچنان ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: جلوگیری صهیونیست ها از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی باعث خشم توفنده فلسطینیان می‌شود . دو سال قبل نیز ملت فلسطین برای دفاع از قدس شریف یکپارچه به پاخاستند. من فقط این سئوال را مطرح می کنم، دولت های اسلامی کجایند؟ اتحادیه عرب کجاست؟ سازمان کنفرانس اسلامی کجاست که بیایند از قدس شریف دفاع و از یهودی سازی آن جلوگیری کنند؟ به هرحال، مسلمانان درقبال مسجد الاقصی کوتاهی کرده و مقصرند.

بهره برداری تل آویو از شرایط خاورمیانه

وی در ارتباط با دیدگاه برخی تحلیلگران مبنی براینکه رژیم صهیونیستی بعد از شکست خوردن در جنگ غزه در موضع ضعف قرار دارد و به همین دلیل آمادگی مواجه شدن با انتفاضه دیگر ملت فلسطین را ندارد ، گفت: اسرائیل درحال بهره برداری از شرایط کنونی خاورمیانه است چرا که ملت های این منطقه سرگرم اختلافات و درگیری های قومی و مذهبی هستند. مسلمانان به جان هم افتاده‌اند و یکدیگر را می‌کشند. به همین دلیل، مسائلی که در قدس شریف درحال رخ دادن است مثل یهودی ساز و تقسیم قدس را بدست فراموشی سپرده اند. امروزه اسرائیل اجازه نمی دهد که مسلمانان در قدس نماز بگذارند اما به یهودیان اجازه می دهد که درآنجا اعمال عبادی خود را انجام دهند.

سکوت کشورهای عربی در قبال قدس

البطش تصریح کرد: بله، اسرائیل درجنگ غزه شکست خورد اما سکوت کشورهای عربی درقبال قدس شریف سبب شد  تا اینک تل آویو خود را درموضع برتری ببیند و به همین لحاظ، سیاست ساخت معبد هیکل سلیمان ، کینسه ومعابد را زیر مسجد الاقصی ادامه می دهد لذا در راستای تحقق بخشیدن به تاریخ واهی وجود معبد هیکل سلیمان زیرمسجد الاقصی، تونل ها و معابدی زیر همین مسجد احداث کرده است.

واکنش رهبران جهان

این رهبرجنبش جهاد اسلامی فلسطین اضافه کرد: اسرائیل در برابر مقاومت مردم غزه شکست خورد و از این بابت در موضع ضعف و ناتوانی قرار دارد اما آنچه که امروز از ملت های اسلامی انتظار می رود این است که از مقدسات دینی خود دفاع کنند و اجازه ندهند که قدس شریف تقسیم شود. به اعتقاد بنده جنگ قدس یک جنگ نظامی نیست. اگر رهبران کشورهای جهان در تمام سطوح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی درقبال اقدامات رژیم صهیونیستی واکنش مناسبی نشان دهند، ممکن است اسرائیل از سیاست های خصمانه خود درقبال قدس شریف دست بکشد اما چنانچه آنان واکنش مناسبی به سیاست یهودی سازی قدس و تقسیم آن نشان ندهند، اسرائیل سیاست یهودی سازی قدس و تقسیم آن را تکمیل و به سرانجام خواهد رساند.

وی در پایان درخصوص هدف رژیم صهیونیستی از ممانعت مسلمانان از ورود به مسجدالاقصی گفت: این رژیم می خواهد به هر بهانه ای که شده معبد واهی هیکل سلیمان را در زیر مسجدالاقصی احداث کند و اولین قبله مسلمانان را به قبله یهودیان تبدیل سازد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان