تشریح برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ عاشورایی

تشریح برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ عاشورایی

خبرگزاری تسنیم: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ وارد کردن مفاهیم مرتبط با عاشورا در کتب درسی و اجرای طرح آشنایی دانش‌آموزان با سیره اهل بیت (ع) از جمله برنامه‌های مدنظر برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ عاشورایی است.

حمیدرضا کفاش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ عاشورا اظهار داشت:‌یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش جهت آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ عاشورا وارد کردن مفاهیم مربوط به عاشورا، کربلا و رشادت‌های امام حسین (ع) در کتب درسی است که بر این اساس مفاهیم مربوطه در کتب درسی پایه‌های مختلف تحصیلی گنجانده شده است.

وی افزود:‌امسال طرحی تحت عنوان آشنایی با سیره اهل بیت (ع) برای دانش‌آموزان تدوین شد که برای مقاطع مختلف تحصیلی به صورت فعالیت‌‌های فوق برنامه از هفته آینده آغاز خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در برنامه‌های مختلف تشکل‌های دانش‌آموزی، آشنایی با سیره اهل بیت مدنظر است که این ویژه برنامه‌ها با مشارکت معلمان در مدارس اجرا می‌‌شود.

کفاش در ادامه با اشاره به تقارن 13 آبان امسال با روز عاشورا عنوان کرد: این تقارن فرصت مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان با روحیه استکبارستیزی است و برنامه ریزی شده تا در روز 13 آبان امسال تشکل‌های دانش‌آموزی در قالب هیئت‌های عزاداری مقابل لانه جاسوسی در تهران حضور یابند و ضمن عزاداری در مراسم روز مبارزه با استکبارجهانی نیز حضور یابند.

وی ادامه داد: در این روز علاوه بر عزاداری سعی می‌شود تا ابعاد مختلف زندگی بزرگان واقعه عاشورا مانند حضرت قاسم (ع) و حضرت علی اکبر (ع) برای دانش آموزان تشریح شود تا به ارتقای معرفت دینی در دانش آموزان منجر شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیام اصلی عاشورا آزادگی و لبیک یا حسین گفتن است، عنوان کرد:‌باید تلاش کرد تا دانش‌آموزان را با فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) آشنا کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon