افزایش قطعی ۷۴۰ هزار بشکه ای تولید نفت تا ۴ سال آینده

افزایش قطعی 740 هزار بشکه ای تولید نفت تا 4 سال آینده

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی و امور هیدروکربوری وزیر نفت گفت: به طور قطع و یقین تا ۳ – ۴ سال آینده، ۷۴۰ هزار بشکه به میزان کنونی تولید نفت ایران افزوده خواهد شد.

منصور معظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: قانون است که نمی توانیم برای توسعه میادین مشترک از صندوق توسعه ملی برداریم اما اگر این امکان فراهم شود، هر چه در میادین مشترک سرمایه گذاری کنیم از محل فروش نفت و گاز تولیدی از این میادین، بسیار زود بازگشت داده می شود و ادامه تولید تماما منفعت ملی است.

وی افزود: البته مجلس این اجازه را به دولت داده تا به هر طریق ممکن که می تواند برای توسعه میادین مشترک قرارداد ببندد و ما اکنون از تمامی ظرفیت ها داریم برای توسعه میادین مشترک استفاده می کنیم که البته اجرایی شدن برخی برنامه ها زمان بر است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در برنامه افزایش تولید نفت روی تولید از میادین مشترک حساب شده، گفت: به طور قطع و یقین تا 3 – 4 سال اینده، 740 هزار بشکه به میزان کنونی تولید نفت ایران افزوده خواهد شد.

به گزارش تسنیم، پیش از این اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهور - در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفته بود که امکان استفاده از فاینانس خارجی و منابع ارزی صندوق توسعه ملی در پروژه‌های میادین مشترک نفتی و گازی در دولت با راهبری وزارت نفت در حال بررسی است.

این عضو کابینه دولت خاطرنشان کرد که طوری عمل می‌کنیم که هرچه به پیش می‌رویم در برداشت از میادین مشترک موفق‌تر از گذشته باشیم و وزارت نفت نیز در این زمینه خبرهای خوشی را در سالهای آینده خواهد داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه