ایران توانایی تامین نیاز محصولات کشاورزی روسیه را دارد

ایران توانایی تامین نیاز محصولات کشاورزی روسیه را دارد

خبرگزاری تسنیم: رییس اتحادیه باغداران کشور با بیان این که بازارهای میوه ایران هیچگاه پایدار نبوده‌اند گفت: اگر ایران و روسیه خواهان ارتباط تجاری قوی باشند در رابطه با تامین نیاز میوه روسیه در کشور فراهم است.

مجتبی شادلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در صورتی که دو کشور ایران و روسیه خواهان ارتباط تجاری قوی باشند از طریق مرز آبی و مرز خشکی که کشورهای مشترک النافع روسیه با ایران و روسیه دارند می‌توان نیازهای وارداتی روسیه که در ایران امکان تولید آن‌ها است، را تامین کرد.

وی ادامه داد: از دیرباز کشور روسیه شرایط خاص به خود را داشت و هیچ گاه مقصد پایداری برای کالاهای ایرانی نبود و امید است با توجه به شرایط اخیر سیاسی و اقتصادی دو کشور تبادل کالا در حد قابل قبولی صورت گیرد.

او تاکید کرد: محصولات جالیزی، هندوانه، طالبی، خربزه، فرنگی‌جات، کلم، کاهو، انواع سبزی، فلفل و سیب ایران به کشورهای مختلف همچون هندوستان، پاکستان و عراق صادر می‌شود اما به دلیل افت‌ و خیز‌های مسائل سیاسی و فرهنگی حجم صادرات ایران در زمان‌های مختلف دستخوش تغییر می‌شود.

رییس اتحادیه باغداران کشور در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چرا قیمت گلابی در سالجاری افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: شرایط نگهداری و تولید گلابی شرایط خاصی است و با وجود آن که مزیت بسیار در تولید و صادارت این محصول وجود داشت دچار بیماری آتشک شد و حجم اعظم تولید این محصول از دست رفت.

شادلو در پایان گفت: در حال حاضر برنامه بالا بردن حجم تولید و صادرات گلابی در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم قیمت و بازار صادراتی این محصول را به روال سابق باز گردد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه