زیرساخت‌های تجاری کشور واردات محور است/ توان صادرات عسل به روسیه را داریم

زیرساخت‌های تجاری کشور واردات محور است/ توان صادرات عسل به روسیه را داریم

خبرگزاری تسنیم: مدیر اتحادیه سراسری زنبورداران با بیان این که زیرساخت‌های کشور تنها برای واردات آماده است گفت: امروز توانایی صادرات عسل به روسیه را داریم.

عفت رییسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با وجود آن که در دوسال گذشته روسیه خواهان فروش عسل خود به ایران بود امروز توانایی صادرات عسل به روسیه وجود دارد.

وی تصریح کرد: روسیه در کنار تولید و رفع نیاز داخلی احتیاج دارد نیاز کشورهای طرف معامله خود را رفع کند و با افزایش حجم صادارت عسل ایران به دلیل انبار کردن عسل درجه یک در واحدهای تولیدی کمبودی در کشور ایجاد نخواهد شد.

او یادآور شد: بیش‌ترین حجم خرید و فروش مربوط به عسل درجه سوم بوده و در کنار آن به دلیل ارزان قیمت بودن عسل درجه سوم در تولیدات کارخانجات و حتی برای صادرات از این نوع عسل استفاده می‌شود.

مدیر اتحادیه سراسری زنبورداران در پاسخ به این سوال مبنی بر این که آیا زیرساخت‌ها برای صادرات فراهم است خاطرنشان کرد: در کشور ایران متاسفانه زیرساخت‌ها برای واردات آماده است، قوانین گمرکی صادرات بسیار سخت گیرانه است و در کنار آن تنها در واردات برخی کالاها که تولید داخلی آن برای دولت مهم است سخت گیری‌هایی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که پایانه‌های تجاری کشور برای صادرات طراحی نشده است، بیان کرد: محصولات کشاورزی کشور از مازاد تولید رنج می‌برند و این در حالی است که بازارهای هدف خوبی برای آن‌ها وجود دارد.

رییسی با بیان این که دولت اگر دست تولیدکننده را نمی‌گیرد حداقل پای فعالیت آن‌ را رها کند، گفت: دولت باید قبول کند که مردم در تولید و صادرات نیازی به قیم ندارند و به طور کلی دولت هیچگاه تولید کننده و صادرکننده خوبی نبوده شاید بتوان گفت دولت وارد کننده خوبی است.

وی در پایان با تاکید بر این که باید قوانین تسهیل یابد، گفت: باید توجه به سلامت مردم در دستور کار افراد قرار گیرد و استاندارهای گذشته که به صورت اجباری رعایت می‌شد و در حال حاضر استاندارد تشویقی محسوب می‌شود برای همه‌گان استاندارد اجباری باشد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه