مطالعات انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه در مرحله شناخت است

مطالعات انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه در مرحله شناخت است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران گفت: در صورتی که نتایج مطالعات مرحله شناخت به گونه ای باشد که تصمیم گرفته شود این پروژه برای اجرا توجیه فنی و اقتصادی دارد، مرحله بعدی مطالعات آغاز می شود.

محمدرضا رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: اخیرا موضوع مطالعات انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه در دستور کار شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران قرار گرفته است.

وی افزود: ما نیز با یکی از شرکتهای مهندسین مشاور همکارمان و با استفاده از برخی از کارشناسان خارجی کار مطالعات این پروژه را آغاز کرده ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تصریح کرد: طبیعتا این مطالعات در مرحله شناخت است و بعد از تکمیل این مرحله، می شود تصمیم گرفت که انجام انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه به صلاح است و یا مصلحت نیست.

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه توجیه فنی و اقتصادی این پروژه کلان انتقال آب در این مطالعات مورد بررسی قرار میگیرد، گفت: در صورتی که نتایج مطالعات مرحله شناخت به گونه ای باشد که تصمیم گرفته شود این پروژه برای اجرا توجیه فنی و اقتصادی دارد، مرحله بعدی مطالعات آغاز می شود.

به گزارش تسنیم، تأمین کسری سالانه آب دریاچه ارومیه به مقدار حدود 3 تا 7 میلیارد متر مکعب از طریق برداشت از آب خزر و انتقال این آب با استفاده از ایستگاههای پمپاژ و کانال شیب دار، طرحی است که در حال بررسی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه