یک شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌های ایران جریمه شد

یک شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌های ایران جریمه شد

خبرگزاری تسنیم: وزارت خزانه داری آمریکا یک شرکت این کشور را به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران و انتقال کالا به ۲ سکوی اکتشاف نفت واقع در آبهای ایران ۴۴ هزار و ۸۵۰ دلار جریمه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی لاو 360، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، شرکت ایندام، توافق کرده است تا برای پاک شدن اتهاماتش در خصوص نقض تحریم های فدرال آمریکا در زمینه انتقال کالا به مقصد ایران، 44 هزار و 850 دلار جریمه پرداخت نماید.
بر اساس اعلام اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت ایندام که مقر اصلی آن در هیوستون آمریکا قرار دارد، در فاصله 4 جولای 2006 تا 23 اکتبر 2008، تلاش کرده است تا 9 محموله کالا را از آمریکا به امارات ارسال کند و تعدادی از این محموله ها را نیز با موفقیت ارسال کرده است.
بر اساس این گزارش، این محموله ها به ارزش مجموعا 27 هزار و 846 دلار قرار بوده به طور ویژه به 2 سکوی اکتشاف نفت واقع در آبهای ایران انتقال یابند.
هرچند در بیانیه اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا خاطرنشان شده است که شرکت ایندام به صورت داوطلبانه اقدامات خلاف خود را افشا نکرده است، اما اعلام شده که این یک مورد نه چندان برجسته بوده است. پیش از این، حداقل جریمه برای نقض های اینچنینی همواره 69 هزار دلار بوده است. بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، تعیین مبلغ جریمه با ملاحظه تعدادی از عوامل مشدده و مخففه انجام می گیرد.
بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، با توجه به دخالت مستقیم شرکت در انتقال محموله ها، مدیریت شرکت می بایست سعی می کرد تا بداند مقصد این محموله ها ایران است  یا نه. بنابراین ایندام در اتخاذ سیاست های کافی برای انطباق عملکردش با قوانین تحریمی آمریکا کوتاهی کرده است.
اما بر اساس این گزارش، مبلغ جریمه شرکت ایندام به دلیل برخی عوامل مخففه نظیر نقش این شرکت به عنوان یک شرکت اقتصادی کوچک و عدم اطلاع واقعی اش از مقصد نهایی محموله ها، کاهش یافته است. وزارت خزانه داری همچنین اعلام کرده که مقامات گمرکی آمریکا 5 محموله از این 9 محموله را توقیف کرده و اجازه ارسال آنها را نداده اند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه