افزایش ۲۷ میلیون مترکعبی تولید گاز مناطق مرکزی برای تامین سوخت زمستانی

افزایش 27 میلیون مترکعبی تولید گاز مناطق مرکزی برای تامین سوخت زمستانی

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: این شرکت در راستای کمک به تامین سوخت زمستانی با وجود برنامه تکلیفی، حدود ۲۷ میلیون متر مکعب تولید را به منظور جبران کمبود گاز تا به بهره برداری رسیدن فازهای جدید پارس جنوبی افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سلبعلی کریمی در نشست مشترک مدیران شرکت ملی گاز ایران و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که با هدف تامین حداکثری سوخت زمستان در دو بخش بالادست و پایین دست برگزار شد از افزایش تولید گاز این شرکت به منظورتامین سوخت زمستانی خبر داد.

وی با اعلام این خبر بر ضرورت انجام تعهدات لازم برای تامین سوخت زمستان93 تاکید کرد.

کریمی اعلام کرد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در راستای کمک به تامین سوخت زمستانی با وجود برنامه تکلیفی، حدود 27 میلیون متر مکعب تولید را به منظور جبران کمبود گاز تا به بهره برداری رسیدن فازهای جدید پارس جنوبی افزایش داده است.

وی از فعالیت های صورت گرفته در منطقه نار( تعمیرات توربورکمپرسورهای ایستگاه تقویت فشار نار، تعمیرات خطوط لوله و مراکز تفکیک) بازدید و بر تعیین خط مشی تولید زمستانی تاکید کرد و خواستار ارایه برنامه از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی  برای تعمیرات اساسی در سال 1394 شد.

کریمی بر تامین هر چه سریع تر کالاهای اساسی، مورد نیاز و بهبود کیفی تولیدات چاه های گازی تاکید کرد.

این گزارش می افزاید: مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این بازدید از تاسیسات و خطوط لوله چهار حلقه چاه جدید در منطقه عملیاتی پارسیان بازدید به عمل آورد.

منطقه عملیاتی پارسیان درجنوب استان فارس مشتمل بر چهار میدان گازی تابناک، هما، وراوی و شانول است که تولیدات گازی آنها به پالایشگاه گازی پارسیان ارسال می شود.

همچنین منطقه عملیاتی نار و کنگان نیز تولیدات خود را به پالایشگاه فجر جم ارسال می دارد .این مناطق از حوزه های تحت پوشش شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و در محدوده فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی قرار دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه