مذاکره آموزش‌وپرورش با شهرداری برای تحقق سهم ۵درصدی از محل عوارض‌ها

مذاکره آموزش‌وپرورش با شهرداری برای تحقق سهم 5درصدی از محل عوارض‌ها

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش با اشاره به مذاکره با شهرداری برای تحقق سهم ۵درصدی از محل عوارض شهرداری‌ها گفت:استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و سایر نهادها برای کیفیت بخشی به آموزش‌وپرورش مدنظر است.

نورعلی عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و شهرداری‌ها در آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش و مناطق آزاد با هدف ارتقای کیفی و کمی تفاهم نامه‌ای را امضا کردند.

وی افزود:‌ بر اساس تفاهم نامه‌ امضا شده در منطقه آزاد ماکو 2 میلیارد تومان و در منطقه اروند نیز 5 میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای آموزش و پرورش اختصاص یافت که این اعتبار برای ساخت مدرسه و خرید تجهیزات هزینه می‌شود.

مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش با اشار به اینکه 6 منطقه ویژه اقتصادی در کشور داریم که می‌توان از ظرفیت آنها برای کمک به آموزش و پرورش استفاده کرد، گفت:‌ در تلاش هستیم تا از ظرفیت مناطق آزاد برای کفیت بخشی و تجهیز مدارس استفاده کنیم. در کل کشور 6 منطقه آزاد داریم که تا کنون در ماکو، اروند و کیش تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده‌ایم.

عباسپور بیان کرد:‌ تلاش می‌کنیم در احکام بودجه سال 94 و برنامه ششم توسعه این ظرفیت‌ها تبدیل به قانون شود. باید از ظرفیت‌های موجود در نهادها و سازمان‌های مختلف برای حمایت از آموزش و پرورش استفاده کرد. در قانون شوراها مشارکت سایر نهادها برای حمایت از آموزش و پرورش ذکر شده است اما باید در قالب احکام بودجه و قانون برنامه ششم توسعه نیز به این مسئله توجه شود.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران با شهرداری جلساتی را دارد و تفاهم‌‌هایی برای وصول 5 درصد از سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها انجام شده است. در تلاش هستیم تا نحوه وصول سهم آموزش و پرورش از محل عوارض‌ شهرداری و سازوکار بانکی وصول آن مشخص شود. شهرداری 10 بانک در بحث وصول عوارض دارد و مذاکراتی در حال انجام است تا بانک‌هایی که به آنها خدمت ارائه میدهند کار وصول سهم آموزش و پرورش از عوارض‌ها را نیز انجام دهند.

مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهردای مخالفتی با پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض‌ها ندارد، گفت:‌ هم‌اکنون سهم آموزش و پرورش نیز پرداخت می‌شود اما مبلغ پرداخت شده با میزان واقعی فاصله دارد بنابراین سازوکار این فرآیند باید با همکاری شهرداری طراحی شود.

عباسپور ادامه داد:‌ اگر سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌ها محقق شود به لحاظ کسری بودجه می‌تواند به آموزش و پرورش کمک بسیاری کند.

انتهای پیام/

 

اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon