قرارداد ۱۰ ساله با دانشگاه آزاد به معنای افزایش ضریب برداشت مخازن نیست

قرارداد 10 ساله با دانشگاه آزاد به معنای افزایش ضریب برداشت مخازن نیست

خبرگزاری تسنیم: مدیر پژوهش شرکت ملی نفت در تشریح قرارداد این شرکت با دانشگاه آزاد گفت: منظور این است که دانشگاه آزاد اسلامی متدولوژی های فناورانه ای را ارائه دهد که با استفاده از آنها، حداقل یک درصد افزایش ضریب بازیافت از مخازن مورد نظر داشته باشیم.

محمدعلی عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در قراردادی که بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسیده مشخص شده تا سال 1404 خورشیدی، دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی خود، انجام مطالعات پژوهشی مخزنی را به منظور توسعه فناوری ها در جهت بهینه سازی فرآیندهای تولید و افزایش ضریب برداشت از مخازن میادین کرنج و سلمان به انجام برساند.

وی افزود: بحث افزایش ضریب در این قرارداد منوط به این نیست که در این 10 سال، یک درصد ضریب برداشت از مخازن نفتی و گازی میادین کرنج و سلمان افزایش یابد، بلکه منظور این است که در این مدت، دانشگاه آزاد اسلامی متدولوژی های فناورانه ای را ارائه دهد که با استفاده از این متدولوژی ها حداقل یک درصد افزایش ضریب برداشت از مخازن مورد نظر داشته باشیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: البته ممکن است در این مدت به دانشی در خصوص هر مخزن مورد تحقیق قرار گرفته؛ برسند که بتوان بیش از یک درصد در مخزن مورد نظر ضریب برداشت نفت را افزایش داد.

عمادی خاطرنشان کرد: پس از این دوره 10 ساله، نتایج به دست آمده و متدولوژی های فناورانه مخصوص هر میدان به شرکت های پیمانکار اعلام می شود تا اجرایی شوند.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه "نظارت بر عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در چه بازه های زمانی انجام خواهد شد"، گفت: در طول این 10 سال تعامل مستمری بین شرکت ملی نفت ایران و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی وجود خواهد داشت چرا که به نتیجه رسیدن بررسی ها و دستیابی به فناوری دقیق برای هر مخزن؛ نیازمند تبادل مستمر داده های موجود و داده های جدید به دست آمده است.

وی افزود: در پایان هر سال به صورت جامع دستاوردهای یکساله دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش تسنیم، یک ماه پیش (15 مهرماه) در ساختمان اصلی وزارت نفت، موافقت همکاری علمی، تحقیقاتی بین وزارت نفت و دانشگاه آزاد اسلامی به امضای بیژن نامدار زنگنه - وزیر نفت - و حمید میرزاده - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی - رسید.

همچنین در ادامه این مراسم، یک توافقنامه اجرایی بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه آزاد اسلامی به امضای رکن‌الدین جوادی - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران - و حمید میرزاده - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی - رسید. براساس این توافقنامه مطالعات پژوهشی مخزنی به منظور توسعه فناوری‌ها در جهت بهینه‌سازی فرایند‌های تولید و افزایش ضریب برداشت در برخی میادین انجام می شود که عبارتند از: میدان کرنج - مخزن نفتی آسماری، میدان کرنج مخزن نفتی پابده، میدان سلمان - مخازن نفتی بوئیب و شعیبا، میدان سلمان- مخازن نفتی عرب فوقانی و تحتانی و میدان سلمان - مخازن گازی خوف، کنگان و دالان.

برنامه‌ریزی و اقدام در جهت تعریف و اجرای برنامه‌های آموزشی و حمایت‌ از رساله‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی در این خصوص، از دیگر بندهای این توافق بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه