معضل بیکاری با تمرکز بر تولید محصول محور حل می‌شود

معضل بیکاری با تمرکز بر تولید محصول محور حل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با تأکید بر اینکه نقدینگی باید به سمت تولید و صنعت حرکت کند گفت: باید آثار تورمی در جامعه تا حد زیادی جبران شود و راه حل عملی بیکاری فقط از طریق تولید محصول با ارزش افزوده در داخل کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بانک توسعه تعاون، رحیم اسماعیلی دانا با بیان اینکه بهتر است نقدینگی به سمت تولید و صنعت حرکت کند، تا در این حالت آثار تورمی در جامعه تا حد زیادی جبران شود، اظهار داشت: مخاطرات رشد نقدینگی، روشهای موثر در مدیریت نقدینگی، سرعت گردش پول در ایجاد نقدینگی، رشد نقدینگی پایه پولی، رشد نقدینگی محدود و رشد نقدینگی کنترل شده از جمله مهمترین عوامل قابل بررسی در نقدینگی به شمار می‌رود.

عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با تشریح رشد نقدینگی و پایه پولی در طی سال‌های مختلف در این رابطه گفت:  رشد نقدینگی متناسب با رشد تولید واقعی مطلوب است و علاوه بر این پایه پولی، پول پرقدرتی است که شامل ارز و خالص پولی بانک‌ها است.

اسماعیلی دانا، حرکت به سمت بانکداری الکترونیک را برابر با رشد ضریب فزاینده پولی خواند و اضافه کرد: کاهش حجم ذخایر مازاد بانکها نیز موجب رشد ضریب فزایندگی پولی خواهد شد.

وی ادامه داد: راه حل عملی معضلاتی نظیر تورم و بیکاری فقط از طریق تولید محصول با ارزش افزوده در داخل کشور تأمین خواهد شد.

وی اصلاح ساختار بودجه کشور را از پایه نفت با اتکاء به راهکارهای مردمی ضروری خواند و افزود: بهتر است بر اساس نقدینگی و نرخ تورم نسبت به انجام برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در چارچوب ضوابط و مقررات اهتمام کنیم.

 انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه