نامه وزیر جهاد کشاورزی جهت تامین به موقع کود برای کشت پاییزه

نامه وزیر جهاد کشاورزی جهت تامین به موقع کود برای کشت پاییزه

خبرگزاری تسنیم: وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، خواستار جذب به موقع کود برای کشت محصولات پاییزه و توصیه مصرف بهینه به کشاورزان از طریق کارگزاران و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، در این نامه آمده است:

مصرف بهینه کود نقش بسزایی در افزایش عملکرد کمی و ارتقای کیفی محصولات تولیدی و ایجاد سازگاری و مقاومت محصولات نسبت به تغییرات عوامل جدی دارد. با توجه به وضعیت خاک‌های تحت کشت کشور و کمبود برخی از عناصر ضروری و مورد نیاز رشد گیاه، مصرف مقدار کافی، به موقع و با تنوع مناسب کود برای افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات مورد تاکید است و به لحاظ اهمیت موضوع، مقدار کافی کود برای کشت محصولات پاییزه تامین و تدارک دیده شده است و انتظار می‌رود دست‌اندرکاران امر تولید در استان‌ها، شهرستان‌ها و مراکز خدمات برای جذب و توصیه مصرف بهینه آن از هیچ تلاشی دریغ نورزند.
لذا با قید فوریت، ضمن تشکیل جلسه با کلیه مدیران ذی‌ربط استان، شهرستان و مراکز خدمات کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان و تبیین اهمیت موضوع تامین، عرضه و مصرف به موقع و مقدار کافی کود، مقتضی است مراکز خدمات جهاد کشاورزی لیست کاملی از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی به همراه مقدار کودهای شیمیایی مورد نیاز در مقطع کشت پاییزه را وفق دستورالعمل‌های موسسه تحقیقات خاک و آب در هر منطقه به صورت یکجا و کامل تهیه نموده و به کارگزاران و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ابلاغ نمایند. بدین ترتیب کشاورزان هر منطقه بدون مراجعات مکرر به مراکز خدمات و صرفا با مراجعه مستقیم به کارگزاران نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام خواهند نمود. کارگزاران نیز براساس رسیدهای ماخوذه از کشاورزان در پایان فصل کشت با مراکز خدمات جهادکشاورزی و شرکت خدمات حمایتی استان تسویه حساب می‌نمایند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه