۱۴۶ اخطار کتبی برای سردفتران خراسان رضوی ارسال شده است/ سلب صلاحیت دفاتر متخلف

146 اخطار کتبی برای سردفتران خراسان رضوی ارسال شده است/ سلب صلاحیت دفاتر متخلف

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۱۴۶ اخطار کتبی برای سردفتران خراسان رضوی ارسال شده است.

غلامرضا رحمتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، با اعلام تعداد 459 مورد بازرسی از واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان اظهار کرد: از تعداد کل بازرسی‌های صورت گرفته در هفت‌ماهه نخست امسال 31 مورد بازرسی از واحدهای ثبتی،  275 بازرسی از دفاتر اسناد رسمی، 124بازرسی از دفاتر ازدواج و 29 بازرسی نیز از دفاتر طلاق انجام گرفته است که در مجموع بازرسی‌های انجام‌شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 23.5درصد رشد داشته است.

وی افزود: در هفت‌ماهه ابتدایی امسال در بازرسی‌های صورت گرفته از دفاتر اسناد رسمی 656 هزار و 90 سند تنظیمی، دفاتر ازدواج 51 هزار و 627 واقعه ازدواج و دفاتر طلاق 8 هزار و 876 واقعه طلاق در کل استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رحمتی زاده بیان کرد: در هفت‌ماهه نخست سال 1393 بر اساس آرای دادگاه انتظامی سر دفتران و دفتر یاران استان برای 146 سردفتر اخطار کتبی، 121 سر دفتر جزای نقدی، 16 سردفتر ابلاغ انفصال موقت و از 2 سردفتر نیز سلب صلاحیت عملی انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: در مجموع و با احتساب سایر موارد در مجموع  378 رای در دادگاه انتظامی سردفتران و دفتر یاران خراسان رضوی در 7 ماهه منتهی به مهر امسال صادر شده است.

وی عنوان کرد: اکنون 504 دفترخانه اسناد رسمی، 216 دفترخانه ازدواج و 60 دفترخانه طلاق در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی تصریح کرد: در هفت‌ماهه نخست امسال 325 مورد ممنوع‌الخروجی و 158 مورد رفع ممنوع‌الخروجی و 10 مورد اجازه یک بار خروج توسط سامانه ممنوع‌الخروجی و رفع ممنوع‌الخروجی صادر شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon