آمریکا بزرگترین بانک ژاپن را به اتهام نقض تحریم ایران جریمه کرد

آمریکا بزرگترین بانک ژاپن را به اتهام نقض تحریم ایران جریمه کرد

خبرگزاری تسنیم: دولت آمریکا بزرگترین بانک ژاپن را به اتهام نقض تحریم های ایران و چند کشور دیگر به پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رگولاتور امور بانکی نیویورک 300 میلیون دلار از بانک توکیو میتسو بیشی به عنوان بخشی از مصالحه بر سر اقدامات تخلف آمیز این بانک در نقض تحریم های ایران و چند کشور دیگر درخواست کرده است.
رقم این درخواست علاوه بر مصالحه 250 میلیون دلاری سال گذشته بزرگترین بانک ژاپنی با مقامات آمریکایی به دلیل پاک کردن اطلاعات 100 میلیارد دلار از تراکنش های مرتبط با کشورهای ایران، سودان، میانمار و دیگر موسسات تحت تحریم دولت آمریکاست.
جریمه جدید از یک تخلف پس از مصالحه ژوئن 2013 ناشی می شود. بر اساس گزارشی که بانک ژاپنی در سال گذشته ارائه کرده بود، تراکنش های مرتبط با موجودیت های تحت تحریم آمریکا لاپوشانی شده بودند.
بر اساس توافقی مجزا بین رگولاتور امور بانکی نیویورک و موسسه مشاوره پرایس واتر هاوس کوپرز، که گزارش بانک توکیو میتسوبیشی را تنظیم کرده بود،  آن گزارش به ایجاد مبنایی برای مصالحه اولیه با اداره خدمات مالی نیویورک کمک کرد.
به گفته منابع آگاه، این بانک ژاپنی و رگولاتور امور بانکی نیویورک همچنان در حال مذاکره در خصوص شرایط یک مصالحه جدید هستند و احتمالا در طی دو یا سه هفته آینده توافقی بین آنها به دست خواهد آمد.
سخنگوی اداره خدمات مالی نیویورک و سخنگوی بانک توکیو میتسوبیشی از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.
پرایس واتر هاوس کوپرز پس از متهم شدن به تغییر نادرست گزارش، در ماه اوت با پرداخت 25 میلیون دلار به رگولاتور و ممنوعیت از ارائه خدمات مشاوره به بانک های مستقر در نیویورک به مدت 2 سال مصالحه کرد.
بنجامین لاوسکی، رئیس اداره خدمات مالی نیویورک، در آن زمان گفته بود، مدیران بانک ژاپنی بر این موسسه مشاوره فشار وارد کرده بودند تا تغییراتی در گزارشی که قرار بوده به صورت بی طرفانه تهیه شود، اعمال نماید. یک منبع آگاه در ماه اوت گفت، این افشاگری ها می تواند رگولاتور امور بانکی نیویورک را متقاعد سازد تا در مصالحه اولیه با این بانک ژاپنی تجدید نظر نماید.
انتهای پیام/ 10


 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه