پیگیری طرح افزایش جمعیت موضوع تخصصی کمیسیون اجتماعی است

پیگیری طرح افزایش جمعیت موضوع تخصصی کمیسیون اجتماعی است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیگیری طرح افزایش جمعیت موضوع تخصصی کمیسیون اجتماعی است و از آمدن این طرح به کمیسیون اجتماعی استقبال می‌کنیم.

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در خصوص طرح افزایش جمعیت که برای بار دوم موارد مطرح‌شده از سوی کمیسیون بهداشت، مورد اشکال شورای نگهبان قرار گرفت، اظهار داشت‌: هر چه روال قانونی باشد، باید انجام شود، موضوع جمعیت تخصص کمیسیون اجتماعی است که نباید به کمیسیون دیگری برود، ولی این موضوع معمولاً روالی است که از قبل بوده و هست و خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این خصوص آئین‌نامه‌ها و قوانینی تصویب کرد که بتوان این موضوع را به کمیسیون اجتماعی ارجاع داد که ما هم خوشحال می‌شویم، تصریح کرد: ولی در هر صورت در این خصوص شورای نگهبان مرجع قانونی است و همه باید به آن احترام بگذارند.

علیمردانی ادامه داد: طبیعی است که گاهاً مجلس روی نظر خودش مصر می‌شود و از طرف دیگر شورای نگهبان هم همینطور، لذا طرح پیشنهادی به مجمع تشخیص مصلحت می‌رود که این موضوع در نتیجه اختلاف سلیقه‌هاست و همه باید به نوعی مراجع قانونی احترام بگذارند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در بحث‌های تخصصی هم نظرات متفاوت است و هم اختلاف سلایق زیاد است، عنوان کرد: در کمیسیون بهداشت هم نظرات تخصصی مطرح می‌شود؛ وضعیت کمیسیون‌ها و مجلس متفاوت‌تر از سلیقه‌های افراد است و حتی گاهاً برخی طرح‌های تخصصی از کمیسیون تخصصی مطرح می‌شود ولی نمایندگان رای نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح افزایش جمعیت زمین نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: ما از خدایمان است که طرح افزایش جمعیت به کمیسیون اجتماعی ارجاع شود و اگر بیاید ما استقبال می‌کنیم اما تا به حال این اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon