کمیسیون اقتصادی دولت با گذشت ۲ ماه هنوز فرصت بررسی خروج معدن از رکود پیدا نکرده است

کمیسیون اقتصادی دولت با گذشت 2 ماه هنوز فرصت بررسی خروج معدن از رکود پیدا نکرده است

خبرگزاری تسنیم: رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه با گذشت ۲ ماه هنوز کمیسیون اقتصادی دولت فرصتی برای بررسی ۷ پیشنهاد برای خروج معدن از رکود پیدا نکرده است، گفت:قرار بود با توجه به توصیه رئیس جمهور و معاون اول این امر در اسرع وقت بررسی شود.

مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه حدود دو ماه از ارسال 7 پیشنهاد ایمیدرو برای خروج بخش معدن از رکود به کمیسیون اقتصادی دولت می گذرد، اظهار داشت: قرار بود با توجه به توصیه رئیس جمهور و معاون اول این پیشنهادات در اسرع وقت بررسی و ظرف یک ماه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه با گذشت 2 ماه هنوز کمیسیون اقتصادی دولت فرصتی برای بررسی 7 پیشنهاد این سازمان پیدا نکرده است، افزود: بخش معدن یکی از کلیدی ترین بخش در اقتصاد کشور محسوب می شود که امیدواریم با کمک مسئولین مشکلات آن در اسرع وقت برطرف شود.

مدیر عامل ایمیدرو اضافه کرد:این پیشنهادات نخست باید در کمیسیون اقتصادی مطرح و سپس به تصویب هیأت دولت برسد که تاکنون هنوز در کمیسیون هم مطرح نشده است.

به گزارش تسنیم، پیشنهادهای ایمیدرو در نیمه شهریور ماه امسال بر مبنای توانمندی‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی طراحی شده و قرار است در سه بند از بسته خروج از رکود گنجانده شود. ارایه تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار،‌ تخصیص 65درصد از درآمدهای حاصل از بهره مالکانه، پرداخت مستمر حق انتفاع از معادن و تخصیص حداقل 70درصد از منابع مالی پیش بینی شده در بودجه سال جاری بخشی از پیشنهادهای ایمیدرو به دولت است.

ارایه مجوز برای تامین سرمایه طرح های توسعه ای،‌ پرداخت هزینه زیرساخت های معدنی از محل حقوق دولتی معادن، تقویت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و تخصیص 70درصد از منابع فروش شرکت ها برای اجرای طرح های ایمیدرو را باید دیگر پیشنهاد‌های این سازمان عنوان کرد.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه