ورود به بازار بین‌المللی با استانداردسازی محصولات ایرانی امکانپذیر است

ورود به بازار بین‌المللی با استانداردسازی محصولات ایرانی امکانپذیر است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: با ارتقاء کیفیت محصولات داخلی و رعایت استانداردهای جهانی به بازار بین المللی و تقویت صادرات محوری در کشور ورود شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد:  باید تلاش کنیم با دیگران جدال و مخاصمه نداشته باشیم چون امیرمؤمنان(ع) می فرماید «کسی که با دیگران بی دلیل دشمنی و خصومت کند نمی تواند تقوا پیشه کند» و در روایت دیگر نیز می فرماید «از خصومت اجتناب کنید که دلهای دوستان را نسبت به یکدیگر بیمار ساخته و در میان آنان بذر جدایی می افشاند».

خطیب جمعه خوی گفت: از جمله مفاهیم ارزشی در میان معارف اسلامی غیرت دینی است یعنی انسان مسلمان نسبت به معتقدات و ارزشهای دینی خویش احساس مسئولیت کرده و با تمام وجود در حفظ و حراست از آنها تلاش کند.

شکوری تصریح کرد: جلوگیری از بدعتها، مقابله با بدعت گذاران، پاسخگویی به شبهات، حمایت از مظلوم، مبارزه با ستمگران، ترویج و نشر معارف دینی، امر به معروف و نهی از منکر از جمله مصادیق بارز غیرت دینی هستند.

وی با تبریک 18 آبان، روز ملی کیفیت افزود: امروز توجه به کیفیت یکی از موضوعات مهم بین المللی است و نوع کشورهای جهان کیفیت را از جمله اولویتهای اقتصادی و تولیدات خویش قرار داده اند.

شکوری با بیان اینکه امروز بازارهای بین المللی در قبضه کشورهایی قرار دارد که محصولات و صادرات آنها از کیفیت بالایی برخوردارند افزود: توجه به کیفیت در کارها و محکم کاری از توصیه های مأکد دین مقدس اسلام است چنانچه پیامبر بزرگوار اسلام می فرماید:«خدا دوست دارد بنده ای را که کارهای خود را محکم و با اتقان انجام بدهد».

امام جمعه خوی با اشاره به ایام محرم و حزن و اندوه اهل بیت(ع) اظهار کرد: بر عموم آزادگان، حق طلبان و مبارزان جهان است که از پیامها و پیامدهای حماسه عاشورا درسها و عبرت های لازم را دریافت کنند.

وی شجاعت، شهامت، ایثار و خودگذشتگی، صبر و پایداری را از جمله پیامهای نهضت عاشورا برشمرد و گفت: احیای دین مقدس اسلام، رسوا سازی بنی امیه، بوجود آمدن قیامها و نهضت های متعدد از قبیل قیام توابین کوفه، قیام مختار ثقفی، شورش مردم مدینه علیه یزید و قیام زید بن علی از جمله پیامدهای حماسه حسینی است.

خطیب جمعه خوی با قدردانی از عزاداریها و حماسه آفرینی های ملت متعهد ایران در ایام دهه اول محرم و 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: امسال شور و شعور حسینی در قالب عزاداریهای پیروان اهل بیت(ع)  جهان را تحت تأثیر خود قرار داد که بخش کوچکی از آن از طریق سیمای جمهوری اسلامی و سایر خبرگزاریها و رسانه های جهان منعکس شد.

شکوری افزود: به خاطر عمق و گستردگی تأثیرات این عزاداری‌ها عوامل استکبار و جریانهای تکفیری نتوانستند تحمل کنند بنابراین در برخی از کشورها از قبیل استرالیا، عربستان سعودی، نیجریه، بحرین و عراق دست به اقدامات جنایت آمیز علیه عزاداران حسینی زدند که در بیداری مردم نقش اساسی داشت.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon