شبکه‌های جدید برق تهران از زیر زمین رد می‌شود

شبکه‌های جدید برق تهران از زیر زمین رد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران از احداث شبکه‌های جدید برق تهران به‌صورت زیرزمینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پاون، "سیدزمان حسینی" اظهار داشت: تهران از نظر ارتفاع ساختمان‌ها در حال توسعه بوده و به‌دنبال آن نیز شبکه‌های برق به‌عنوان یک زیرساخت در حال توسعه است.
وی افزود: با توجه به مشکل کمبود زمین و همچنین از منظر مبلمان شهری، عملا دیگر نمی‌توان شبکه‌های جدید را به‌صورت هوایی احداث کرد و شبکه‌های جدید برق در تهران به‌صورت کابل زیرزمینی اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: کابل‌های 230 کیلوولت را با حفر تونلی به عمق 10 متر و قطر مفید 2.5 متر در زیرزمین به‌کار می‌بریم.
وی با بیان اینکه در کشور به فناوری ساخت کابل 230 کیلوولت دست پیدا کرده‌ایم و هم‌اکنون این کابل‌ها در کشور ساخته می‌شود، گفت: پنج تونل 230 کیلوولت در تهران به بهره‌برداری رسیده است و چهار طرح دیگر در دست اجرا داریم.
وی درباره جایگزینی خطوط هوایی با کابل‌های زیرزمینی در تهران، گفت: در تهران تعدادی خطوط 230 کیلوولت و 63 کیلوولت داریم که هم از نظر مبلمان شهری مناسب نبوده و هم فرسوده هستند که ما این بخش از خطوط را به‌تدریج جمع‌آوری کرده و با کابل‎‌های زیرزمینی جایگزین می‌کنیم.
وی با اشاره به سختی‌های جایگزینی خطوط هوایی با کابل زیرزمینی، گفت: اجرای این طرح‌ها بسیار پرهزینه و زمان‌بر هستند و از آنجایی که این خطوط برق‌دار هستند، نمی‌توان به‌راحتی آنها را از شبکه جدا کرد.
وی از مذاکره با شهرداری تهران برای جمع‌آوری شبکه‌های فشار قوی مناطق اصفهانک، تهرانپارس و کن با مشارکت شهرداری خبر داد و گفت: طی نشست‌های مختلفی که با شهرداری برگزار شده است، درباره جمع‌آوری شبکه فشار قوی این سه منطقه به توافق‌هایی رسیده‌ایم اما این طرح در مراحل ابتدایی قرار دارد.
وی تاکید کرد: اجرای این طرح بسیار پرهزینه و زمان‌بر است و به‌تدریج در تهران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه