استراتژی گسترش گردشگری سلامت ایران به روایت یک مقام مسئول

استراتژی گسترش گردشگری سلامت ایران به روایت یک مقام مسئول

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت با بیان اینکه بِرَندسازی پزشکان حاذق ایرانی از ضروریات گسترش گردشگری سلامت است، گفت: در حال حاضر ۶۳ مرکز تخصصی و فوق تخصصی در گردشگری سلامت ایران فعالیت می‌کنند.

محمد پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در حال حاضر خوشبختانه 63 مرکز تخصصی و فوق تخصصی در زمینه گردشگری سلامت در کشور فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: پیشنهادی به فعالان گردشگری سلامت با رویکرد درمانی داریم که در آینده‌ای نه چندان دور، ما و همسایگانمان در زمینه گردشگری سلامت دچار تحول آرام و جدی خواهیم شد که باید همگام با تحولات دنیا باشد.

وی افزود: به عبارت دیگر شاید اکنون همسایه‌های ما بیمارستان‌های جنرال نداشته باشند اما در آینده دور خواهند داشت و بعید است 5 سال دیگر کمتر کشوری در همسایگی ما فاقد چنین بیمارستانی باشد؛ به‌طوری که افغانستان و آذربایجان همین الآن در زمینه بیمارستان‌ها پیشرفت کرده‌اند.

پناهی ادامه داد: عمان نیز به دنبال ساختن شهرک‌های سلامت است و لذا ما در این حوزه به جهت اینکه از قافله رشد گردشگری سلامت عقب نیفتیم، باید حتماً رویکرد فعّالان توریسم درمانی خود را تغییر دهیم.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت، گفت: راهکار اصلی ما در این حوزه این است که رویکرد گردشگری سلامت ما فوق تخصصی شود و فعالیت‌های درمانی‌مان به سمت کارهای بِکر و منحصر به فرد با رویکرد تخصصی و فوق تخصصی برود؛ یعنی ما همینطور که در دنیا در حوزه مغز و اعصاب بِرَند هستیم، باید بِرَندسازی کنیم.

پناهی تأکید کرد: برای بِرَندسازی باید دو کار کنیم؛ اول اینکه پزشک‌های حاذقی که داریم به دنیا معرفی کنیم و آنها که وجود دارند اما ناشناخته‌اند را کشف و معرّفی کنیم؛ چون بسیاری از پزشکان ایرانی که در دنیا صاحب‌کرسی هستند و جایگاه‌های ویژه‌ای دارند، به جهت عدم شناسایی آنها به داخل و خارج، مظلوم هستند.

وی ادامه داد: کار بعدی ما این است که رویکرد ما به سمتی برود که از نظر زیرساخت‌های‌مان، استانداردهای بین‌المللی را کسب کند؛ باید همه مراکز تخصصی و فوق تخصصی ما به سمتی بروند که استانداردهای بین‌المللی را دریافت کنند.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت در پایان با بیان اینکه بیش از هزاران سال در عرصه پزشکی خاستگاه داریم و به‌طور مثال طِبّ بوعلی‌ سینا 800 سال تدریس می‌شد، تأکید کرد: اگر استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم، با توجه به قدمت ما در عرصه طِبّ و عقب‌‌تر بودن کشورهای منطقه از ما، پزشکی‌مان تثبیت می‌شود. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon