ماموستا خدایی: حرکات دشمن را «دشمنانه» ببینیم، نه «دوستانه»

ماموستا خدایی: حرکات دشمن را «دشمنانه» ببینیم، نه «دوستانه»

خبرگزاری تسنیم: ماموستا عبدالرحمن خدایی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری معتقد است تنها راه غلبه بر مشکلات جهان اسلام در گذشته وحدت مسلمانان بوده و در حال حاضر هم فتنه مذهبی منطقه، در سایه وحدت جهان اسلام دفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در استان کردستان، با اشاره به اوضاع منطقه و ناامنی‌های پیش آمده در کشورهای مسلمان و در عین حال امنیت پایدار موجود در کشور اظهار کرد: پایه و اساس این امنیت به برکت حضور هوشیارانه مردم در صحنه و همکاری مسئولانه آن‌ها با دستگاه‌ها و نهادهای متولی تأمین امنیت شکل گرفته است.

وی گفت: نگاهی به اوضاع کشورهای غربی و سیاست‌های مبتنی بر خشونت آن‌ها در تأمین امنیت نشان می‌دهد که هیچ امنیتی بدون حضور مردم در صحنه پایدار نمی‌ماند و سند این ادعا هم امنیت ایران است که در چنین منطقه پرآشوبی، به برکت حضور مردم در صحنه، از نعمت امنیتی پایدار بهره‌مند شده است.

فعالیت ضدانسانی جریان‌های تندرو، مصیبتی برای جهان اسلام است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری به فعالیت‌های ضدانسانی برخی گروهک‌ها و جریانات تندرو در منطقه و جهان، به نام اسلام اشاره و تصریح کرد: فعالیت‌های مخرب این جریان‌ها و گروهک‌ها مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام است.

وی گفت: این فعالیت‌های ضدبشری باید از هر جنبه‌ای مورد بررسی قرار گیرد چراکه از اسلام ناب محمدی فاصله‌ای بسیار دور دارد و فتنه‌ای برای ضربه زدن به اسلام و وحدت مسلمانان است؛ خطر این شیوه عمل ناصواب آنقدر بزرگ است که یکپارچگی جهان اسلام را با تهدیدی جدی مواجه کرده است.

توسل گروهک‌های تروریستی به بی‌رحمانه‌ترین کارها برای تخریب چهره اسلام

ماموستا خدایی افزود: رویکرد گروهک‌های تروریستی و جریانات تندرو نه تنها هیچ ارتباطی به دین ندارد بلکه ضد دین است، این جریان‌ها برای تخریب چهره اسلام و مسلمانان به بی‌رحمانه‌ترین کارها متوسل شده‌اند.

وی تأکید کرد: وظیفه شرعی همه مسلمانان و پیروان مذاهب مختلف اسلامی در شرایط حاضر این است که با توسل به قرآن، متحد و یکپارچه علیه دشمنان آشکار و پنهان خود وارد عمل شده و با در هم شکستن فتنه، درسی به دشمنان بدهند که تا قرن‌ها در یاد دوستان و دشمنان دین خدا باقی بماند.

فتنه مذهبی منطقه در سایه وحدت جهان اسلام دفع می‌شود

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مرور تاریخ پرفراز و نشیب اسلام به ما نشان می‌دهد که هرگاه مشکلی در جهان اسلام حادث شده تنها راه غلبه بر آن وحدت مسلمانان است، این بار نیز به یاری خداوند و در سایه وحدت جهان اسلام، فتنه مذهبی شکل گرفته در منطقه دفع می‌شود و آرامش و آسایش در بلاد اسلامی حاکم خواهد شد.

وی به ترکیب مذهبی جمعیت در استان کردستان اشاره کرد و افزود: استان کردستان الگوی وحدت شیعه و سنی در ایران و حتی جهان اسلام است که در تحکیم این وحدت بصیرت مردم و روشنگری علمای هر دو مذهب نقش اساسی داشته است.

توهین به مقدسات شیعه و سنی در رسانه‌ها، فعالیتی خطرناک علیه وحدت اسلامی است

ماموستا خدایی تصریح کرد: برای پایدار ماندن وحدت موجود، وجود انصاف در قضاوت و عملکرد یکی از شروطی است که علما باید به آن توجه ویژه داشته باشند، همه باید با علم به ناظر بودن خداوند بر اعمال و رفتارمان مردم را به راهی هدایت کنیم که خیر و صلاح امت اسلام در آن است.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های رسانه‌ها که با حمایت مستقیم و غیرمستقیم ایادی استکبار و دشمنان قسم خورده اسلام در حال انجام است، گفت: توهین، تخریب و حتی سب و ناسزا به مقدسات دو مذهب تشیع و تسنن، یکی از فعالیت‌های خطرناک علیه وحدت جهان اسلام است که در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

فتوای حکیمانه مقام معظم رهبری؛ نقطه عطفی در وحدت جهان اسلام

امام جمعه سنندج تأکید کرد: آنچه در تاریخ اسلام درباره بزرگان اهل تشیع و تسنن ثبت شده چیزی جز برادری، وحدت و محبت نیست و نه تنها این بزرگان هیچ مشکلی با هم نداشته‌اند بلکه برای اعتلای اسلام متفق‌القول و متحدالعمل بوده‌اند بنابراین حرکت در غیر این مسیر نمی‌تواند پیروی از بزرگان دین اسلام نام بگیرد.

وی به نقش مقام معظم رهبری در تحکیم وحدت در کشور و از آن مهم‌تر وحدت جهان اسلام اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سفر تاریخی و پرخیر و برکت خود به استان کردستان در اردیبهشت معطر 88 هرگونه توهین به مقدسات اهل سنت را حرام اعلام فرمودند و این فتوای حکیمانه نقطه عطفی در وحدت جهان اسلام بود.

خاطره‌ای از دیدار علمای کردستان با رهبر معظم انقلاب

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: پس از صدور آن فتوای اثرگذار، علمای بزرگ جهان اسلام بویژه علمای الازهر و همه کسانی که به اسلام راستین معتقد هستند از آن به گرمی استقبال کرده و آن را امری مبارک برای اسلام و مسلمانان دانستند.

وی به ملاقات خود و چند تن از علمای برجسته منطقه کردستان از جمله ماموستای شهید «شیخ‌الاسلام» با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم‌له در آن دیدار به یاد ماندنی فرمودند: «ما کسانی را که به نام اهل سنت به مقدسات اهل تشیع اهانت می‌کنند اهل تسنن واقعی نمی‌دانیم و کسانی را هم که به نام اهل تشیع به مقدسات اهل سنت توهین می‌کنند، شیعه واقعی نمی‌دانیم».

تکیه رهبر معظم انقلاب به مشترکات شیعه و سنی سرمشق علمای اسلام باشد

ماموستا خدایی افزود: تکیه همیشگی رهبر معظم انقلاب به مشترکات اهل تسنن و تشیع باید سرمشق علمای جهان اسلام باشد و تنها در این صورت است که وحدت جهان اسلام به آن صورتی که آرزوی همه مسلمانان واقعی است شکل خواهد گرفت.

وی به واقعه عاشورا و شهادت فرزند رسول‌الله(ص) در کربلا اشاره کرد و گفت: شهادت امام حسین(ع) در دشت کربلا بی‌تردید یکی از جانسوزترین وقایع تاریخ اسلام است و هرچند برخی تصورها در جهان، عزاداری برای این ایام را بیشتر به مسلمانان اهل تشیع مختص می‌داند اما این تصور نادرست است و عامل شکل گرفتن این تصور اشتباه هم تنها شیوه عزاداری مسلمانان اهل تشیع است و گرنه محبت اهل بیت(ع) در بین مسلمانان اهل سنت ریشه‌دار است و اگر از مسلمانان اهل تشیع بیشتر نباشد بدون تردید با آنها برابری می‌کند.

شیعه و سنی در ایران کوچکترین مشکلی باهم ندارند

ماموستا خدایی تصریح کرد: محبت اهل بیت(ع) یکی از عوامل تحکیم وحدت شیعه و سنی در ایران است و در سایه الطاف پروردگار متعال شیعه و سنی اکنون در این کشور الهی نه تنها کوچکترین مشکلی با هم ندارند بلکه متحد و یکپارچه در مسیری که به سعادت دنیوی و اخروی نوع بشر منجر می‌شود در حال حرکت هستند.

وی گفت: وحدت شیعه و سنی در ایران خاری در چشم دشمنان اسلام و این آب و خاک است و مردم متدین و فهیم ایران زمین هم با علم به این موضوع از هیچ تلاشی برای تحکیم هرچه بیشتر این وحدت فروگذار نمی‌کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: هم بر علما و هم بر همه آحاد مردم واجب است که تمام حرکات و سکنات دشمن را دشمنانه و نه دوستانه، ببینند و یقین داشته باشند که دشمن به دنبال خیر و صلاح آنها نیست.

وی به تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش بدخواهان این مردم برای ضربه زدن به باورها و اعتقادات ملت ایران اشاره کرد و گفت: به عقیده اینجانب دستگاه‌ها و نهادهای متولی مقابله با تهاجم فرهنگی اندکی با تعلل وارد صحنه عمل شدند.

ماموستا خدایی گفت: اگر زمانی که مقام معظم رهبری مقوله «شبیخون فرهنگی» و بحث «تهاجم نرم» را با درایت مثال زدنی خود مطرح فرمودند دستگاه‌ها و نهادهای مسئول بدون درنگ وارد عمل می‌شدند اجازه کمترین تحرکی از دشمن سلب می‌شد ولی برخی کوتاهی‌ها سبب شد که در بعضی حوزه‌ها با آسیب مواجه شویم.

در حوزه فرهنگی کشور برخی کاستی‌ها مشهود است

امام جمعه سنندج افزود: در حال حاضر هم در حوزه فرهنگی کشور برخی کاستی‌ها مشهود است که رفع آنها نیازمند تدبیر است و عملکردهای دستوری و جبری در این حوزه کارساز نیست و مقابله با مشکلات این حوزه تنها زمانی به موفقیت می‌انجامد که مسئولان با نهایت دقت در مسیر ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری حرکت کنند.

وی گفت: در حوزه مسائل فرهنگی نقش علما بسیار خطیر است و کمترین کوتاهی در این زمینه لطمه‌های جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کند.

ترمیم خلأهای فرهنگی با عمل به تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وجود خلأ در برخی حوزه‌های فرهنگی کشور امری غیرقابل انکار است افزود: ترمیم این خلأها با عمل به تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری امری سهل و آسان است و قصور در عمل به منویات معظم‌له در این حوزه از هیچ کس پذیرفته نیست.

وی به ویژگی‌های مردم استان کردستان و برخی مشکلاتی که این مردم هنوز و با وجود خدمات شایان نظام با آن دست به گریبان هستند اشاره کرد و با یادآوری فعالیت دولت یازدهم از یک سال گذشته گفت: انتظار مردم از دولت و حکومت مختص به یک مقطع زمانی خاص نیست و مردم همواره از دولت‌مردان انتظار دارند برای حل مشکلات آنها تلاش کنند.

***پیروزی در جنگ‌های چریکی کردستان جز با همراهی پیشمرگان مسلمان ممکن نمی‌شد***

امام جمعه سنندج افزود: تعهد و وفای مردم کردستان به انقلاب و نظام اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست و این مردم قدرشناس از همان روزهای آغاز انقلاب و در 8 سال دفاع مقدس اخلاص و از جان گذشتگی خود را اثبات کرده‌اند.

وی به جنگ‌های چریکی منطقه کردستان در اوایل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: نیروهایی که برای دفع فتنه کردستان و نیز مقابله با دشمن در مرزهای این استان با عراق به کردستان آمده بودند اگر از جانب پیشمرگان کُرد مسلمان همراهی نمی‌شدند قطعاً نمی‌توانستند با آن سرعت هم فتنه کردستان را فرونشانده و هم آن شکست‌های سخت را بر دشمن متجاوز تحمیل کنند.

شهدای پیشمرگ مسلمان، پاک‌ترین جوانان خطه کردستان بودند

ماموستا خدایی گفت: شهدای پیشمرگ کُرد مسلمان با اخلاص‌ترین و پاک‌ترین جوانان خطه کردستان بودند که جان در طبق اخلاص گذاشتند و از دین و مملکت خود شجاعانه دفاع کردند و آمیخته شدن خون شهدای کردستان با شهدای دیگر نقاط کشور در این خطه خون رگ نشان داد که هر جا نام اسلام در میان باشد جوانان این مملکت اعم از شیعه و سنی برای جان‌فشانی سر از پا نمی‌شناسند.

انتظار مردم کردستان از دولت یازدهم چیزی جز عمل به وعده‌ها نیست

وی افزود: این جانفشانی و حضور خالصانه در صحنه، انتظاراتی را در میان مردم کردستان ایجاد کرده و با توجه به وعده‌هایی که از جانب دولت یازدهم به مردم کردستان داده شده انتظار مردم چیزی جز عمل به این وعده‌ها نیست و امیدواریم دولت به مرور همه وعده‌های خود به مردم شریف کردستان را عملی کند.

امام جمعه سنندج به انتصاب استانداری مجرب برای استان کردستان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: چه زمانی که بنده در بانه مشغول انجام وظیفه بوده‌ام و چه مدت کوتاهی که در سنندج هستم باید منصفانه شهادت دهم که مردم استان کردستان تاکنون از عملکرد نماینده عالی دولت در استان راضی هستند و دعای خیر این مردم پشتیبان زاهدی در انجام وظایفش است.

وی افزود: انتظار مردم کردستان از استاندار دولت یازدهم این است که حمایت هرچه بیشتر دولت را برای برطرف کردن مشکلات کردستان جلب کرده و امیدواری مردم به خدمات دولت را با عملکرد مثبت خود افزایش دهد و مطمئن باشد این مردم قدرشناس و وفادار کمترین محبت و تلاش مسئولان را در خاطر زنده نگه می‌دارند و در زمان مناسب بهترین پاسخ را به آن خواهند داد.

دولت به وفا و تعهد مردم کردستان پاسخی شایسته بدهد

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت است که به وفا و تعهد مردم کردستان پاسخی شایسته بدهد و دولت‌مردان باید به گونه‌ای تلاش کنند که مردم از عملکرد آن‌ها راضی باشند.

وی به وظایف نخبگان و فرهیختگان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: ملاک عمل همه فرهیختگان باید این نکته باشد که هر عملی از آنها که مطلوب دشمن باشد و تعریف و تمجید دشمنان را در پی داشته باشد قطعاً خطاست و باید در آن زمینه تجدید نظر اساسی صورت گیرد.

امام جمعه پاوه از شاخص‌ترین علمای کُرد حرکت کننده در مسیر تقریب است

امام جمعه سنندج به خدمات علمای کُرد به اسلام و نظام مقدس اسلامی به عنوان الگویی برای همه نخبگان و فرهیختگان اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌ترین علمای کُرد که تلاش‌هایش برای تقریب مذاهب اسلامی و اعتلای کلمه‌الله شایسته تقدیر است «ماموستا ملاقادر قادری» امام جمعه پاوه است.

وی افزود: ماموستا قادری به حقیقت عالمی مجاهد و پارسا است که سابقه آشنایی من با این عالم دینی به زمان طلبگی باز می‌گردد و بنده از زمانی که ماموستا قادری در خدمت ماموستای شهید « ملا محمود محمدی» طلبه بودند ایشان را می‌شناسم.

ماموستا خدایی گفت: امام جمعه پاوه از همان زمان طلبگی علاوه بر تحصیل علوم دینی در زمینه مطالعات غیر دینی هم بسیار فعال بود و اکنون هم به عنوان یکی از علمای تأثیرگذار در منطقه و عالم اسلام مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات امام جمعه پاوه به نظام مقدس اسلامی و حرکت ایشان در مسیر خیر و صلاح جامعه و مصلحت مسلمانان از این عالم دینی الگویی بی‌بدیل ساخته و امید است علمای منطقه، شخصیت‌هایی چون ماموستا قادری را الگوی خود در عمل به وظایف دینی و اجتماعی بدانند.

تسنیم به خوبی مشکلات مناطق محروم کشور را منعکس کرده است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت دو ساله خبرگزاری بین‌المللی تسنیم، وظایف سنگین یک رسانه انقلابی و متعهد را یادآور شد و اظهار کرد: یک رسانه متعهد به اصول اخلاقی و حرفه‌ای موظف به انتقال صحیح و منصفانه اخبار و مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن است.

وی گفت: تسنیم هرچند یک رسانه تقریباً نوپاست، ولی تاکنون توانسته به‌خوبی اخبار مناطق مختلف کشور به‌ویژه مشکلات مردم در مناطق محروم را منعکس کند و این کار در استان کردستان هم به‌نحوی مطلوب انجام شده است.

تسنیم رسانه‌ای «دشمن شناس» است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تسنیم از وجود جوانانی متعهد برای انعکاس اخبار و انجام امور بهره می‌برد؛ ویژگی بارز این رسانه «دشمن شناسی» است و در مناطقی مرزی چون کردستان که با هجمه رسانه‌ای دشمن مواجه هستیم رسالت این رسانه بسیار سنگین‌تر از دیگر مناطق کشور است.

وی گفت: حرکت در مسیر صواب و رعایت انصاف در انعکاس اخبار و از همه مهم‌تر در نظر داشتن مصالح مردم و نظام با توجه به دشمنی‌های استکبار با ملت ایران از وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه کشور است؛ اصحاب رسانه باید بدانند حرکت صحیح یک رسانه می‌تواند از انحراف یک جامعه جلوگیری کند.

اهدای کتاب «طلوع آفتاب» به نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری

در جریان بازدید ماموستا خدایی از دفتر خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در استان کردستان کتاب طلوع آفتاب که شامل زندگی‌نامه امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است و با همکاری خبرگزاری بین‌المللی تسنیم منتشر شده به ایشان اهدا شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon