اندونزی به جمع خریداران نفت ایران می پیوندد

اندونزی به جمع خریداران نفت ایران می پیوندد

خبرگزاری تسنیم: سودیرمان سید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی گفت، دولت اندونزی قصد دارد بر اساس یک طرح خرید مستقیم، به واردات نفت از ایران اقدام کند تا تامین نفت مورد نیاز پالایشگاه های داخلی خود را در دراز مدت تضمین نماید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی آنتارا نیوز، سودیرمان سید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی روز جمعه گفت، بر اساس دستورات جوکو ویدودوس، رئیس جمهور اندونزی، دولت تا حد امکان به صورت مستقیم از تولید کنندگان نفت، خرید خواهد کرد.

وی افزود: «افزایش تولید نفت در داخل در آینده نزدیک دشوار است، بنابراین تامین نیازهای نفتی از اهمیت بالایی برخوردار است.»
سودیرمان اضافه کرد، دولت همچنین نمی خواهد به برخی کشورهای خاص تولید کننده نفت وابسته باشد، بنابراین تا حد ممکن از کشورهای متنوعی نفت وارد خواهد کرد.
وی گفت: «هرچه تامین کنندگان نفت بیشتر باشند، قیمت نفت نیز مناسب تر خواهد بود.»
وزیر انرژی اندونزی گفت، دولت همین چند هفته پیش قراردادی را با یک شرکت آنگولایی تولید کننده نفت منعقد کرد. به علاوه، دولت اندونزی در حال بررسی امکان واردات نفت از ایران است. «ایران هیئتی را به اندونزی اعزام کرده است. آنها می خواهند قراردادی که قبلا امضا شده بود، تجدید شود.»
در نشستی با هیئت ایرانی که سرپرستی ان را محمود فروزنده، سفیر ایران در اندونزی بر عهده داشت، وی از وزیر انرژی اندونزی دعوت کرد تا به ایران سفر کند.
سودیرمان ابراز خوشبینی کرد که دو کشور بتوانند به زودی قرارداد نفتی به مدت ها به تاخیر افتاده قبلی شان را مجددا احیا کنند.
وزیر انرژی اندونزی افزود، دولت همچنین به دنبال واردات نفت خام از روسیه است. وی خاطرنشان کرد، کشورهای ایران، آنگولا و روسیه تولید کنندگان بزرگ نفتی هستند که دارای ذخایر عظیمی نیز می باشند.
انتهای پیام/ 18
 

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه