جزییات تفاهم‌نامه آموزش‌وپرورش و سازمان بورس برای تاسیس رشته بورس در هنرستان‌ها

جزییات تفاهم‌نامه آموزش‌وپرورش و سازمان بورس برای تاسیس رشته بورس در هنرستان‌ها

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌وپرورش و سازمان بورس تفاهم نامه همکاری امضا کردند که بر گسترش رشته بورس در تمام استان‌های کشور و تضمین آینده شغلی دانش‌آموزان این رشته تاکید شد.

سید مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص جزییات تفاهم نامه آموزش و پرورش با سازمان بورس اوراق بهادار اظهار داشت: رشته بورس در 5 استان کشور در قالب 10 رشته محل ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر از اول مهر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: به منظور توسعه رشته بورس، تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بورس امضاء شدکه طبق این تفاهم نامه مقرر شد سازمان بورس با کمک آموزش و پرورش محتوای این رشته را تولید کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ اجرای دوره‌ دانش‌افزایی برای هنرآموزان رشته بورس،‌همکاری در تجهیز هنرستان‌های کاردانش مجری این رشته و استفاده از هنرجویان رشته بورس در قالب طرح کارورزی و در کارگزاری‌های بورس از سایر مواد ذکر شده در تفاهم نامه میان آموزش و پرورش و سازمان بورس است.

آذرکیش بیان کرد:‌طبق ابلاغ سازمان بورس به کارگزاری‌های سراسر کشور مقرر شد تا کارشناس پذیرش و سفارش خرید و فروش اوراق بهادار جذب شود که از هنرجویان رشته بورس در قالب طرح کارورزی به عنوان کارشناس پذیرش و سفارش استفاده می‌شود از سوی دیگر در تفاهم نامه همکاری بر تضمین آینده شغلی فارغ التحصیلان این رشته تاکید شده است.

وی گفت: شاخه کاردانش تقاضا محور است و بر اساس نیاز بازار کار رشته‌های مربوطه تاسیس می‌شود که یکی از رشته‌های مورد نیاز بازارکار رشته بورس بود که با تقاضای سازمان بورس این رشته را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: طبق تفاهم با سازمان بورس مقرر شد تا در فازدوم این طرح طی سال آینده در 32 استان کشور رشته بورس را راه‌اندازی کنیم. امسال در فاز نخست که رشته بورس را در 5 استان کشور و در 10 رشته محل ایجاد کردیم موفق به جذب 200 دانش‌آموز در این رشته شدیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon