ایران در تولید مرغ خودکفا شد/ برنامه‌ریزی برای صادرات ۶۰هزار تن در سال جاری

ایران در تولید مرغ خودکفا شد/ برنامه‌ریزی برای صادرات 60هزار تن در سال جاری

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با بیان اینکه ایران تا پارسال واردکننده گوشت مرغ بود، گفت: امسال توان تولید به حدود دو میلیون تن رسیده که مازاد بر نیاز داخلی است و هیچ نیازی هم به واردات نداریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن رکنی اعلام کرد: حدود دو درصد گوشت سفید جهان در ایران تولید می‌شود که با توجه به جمعیت 1.1 درصدی ایران رقم قابل توجهی است و با توجه به عبور از مرحله خودکفایی، باید برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

وی افزود : در سال گذشته برای واردات 45 هزار تن گوشت مرغ برنامه ریزی شده بود اما در نیمه دوم سال روند واردات متوقف شد و در سال جاری و تا کنون حدود 45 هزار تن گوشت مرغ صادر کرده ایم که امیدواریم تا پایان سال به 60 هزار تن برسد.

رکنی با بیان "برای صادرات باید به سلایق و خواست‌های مشتریان خارجی توجه کنیم" گفت: از واحدهای تولیدی می‌خواهیم وزن و اندازه تولید مرغ را کاهش دهند تا در بازارهای خارجی استقبال شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام نیز به‌منظور جلوگیری از خسارت تولید کنندگان، بخشی از مازاد تولید را خریداری و ذخیره سازی می‌کند تا در دوران اوج مصرف و افزایش تقاضا به بازار عرضه کند که این خریدها نیز طبق دستورالعمل و بر اساس وزن و اندازه مشخص انجام خواهد گرفت و امیدواریم تشکل‌های تولیدی به این موارد هم توجه کنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه