آمریکا در انجام تعهدات خود صادق نیست

آمریکا در انجام تعهدات خود صادق نیست

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها با وجود ادعاهایی که در سال‌های اخیر داشتند در انجام تعهداتشان با رعایت اصل صداقت عمل نکردند و همواره در رفتارشان نوعی خصومت و کینه توزی را علیه جمهوری اسلامی مشاهده می‌کنیم.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: بعد از پیروزی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات کنگره آمریکا بعید به نظر می رسد زیاد در جهت‌گیری و سیاست های ملی و بین المللی آمریکا تغییر ایجاد شود چرا که هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه سعی می‌کنند در راستای حفظ منافع خود و رعایت اصول خط قرمز حرکت کنند.

وی با اشاره به نزدیک‌شدن دور جدید مذاکرات ایران با 1+5 بیان کرد: برخی تظاهرات کاذبی که آمریکایی ها قبل از مذاکرات به راه انداختند دورخیز آنها را برای مذاکرات آذرماه نشان می‌دهد در حالی که ما با صداقت تمام و کامل در این مذاکرات حاضر شده ایم و امیدواریم علاوه بر رفع تحریم‌ها و برگرداندن صدها میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران به کشور، آمریکایی ها به تعهدات خود پایبند بوده و بتوانند با صداقت در این مذاکرات حاضر شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اعتماد کامل تیم مذاکره کننده گفت: ما بر این باوریم که تمام اقدامات و هدفگذاری تیم مذاکره کننده براساس سیاست نظام اسلامی و تدابیر مقام معظم رهبری بوده و باید به سمتی حرکت کنیم تا نتیجه ای که از این مذاکرات به دست می آید یکی نتیجه مطلوب برای ملت ایران و ایجاد حسن روابط بهتر با کشورهای دیگر باشد.

حقیقت پور تصریح کرد: با توجه به اینکه عربستان بازیچه غرب و آمریکاست در ایجاد انحراف و مسیرهای سنگلاخی سعی می کند اهداف شومی را دنبال کند و اخیرا نیز حادثه ای که در حسینیه شیعیان عربستان رخ داد به خوبی ثابت کرد که وابستگی به نظام استکباری جز بی‌آبرویی برای عربستان هیچ نتیجه ای نداشته است.

وی با تشریح سابقه کشور عربستان در شیعه کشی و ریختن خون شیعیان در شهرهای مختلف افزود: به طور قطع آل سعود در این جریان متهم اصلی است و باید هرچه سریع‌تر عوامل این حادثه تروریستی به سزای عملشان برسند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon