مقامات امنیتی عراق خبر کشته شدن البغدادی را تکذیب کردند

مقامات امنیتی عراق خبر کشته شدن البغدادی را تکذیب کردند

خبرگزاری تسنیم: منابع امنیتی عراق ضمن تایید خبر به هلاکت رسیدن شماری از سرکرده‌های داعش در عملیات هوایی در «الانبار»، تأکید کردند «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی در بین کشته شدگان یا مجروحان این حمله نبوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام دولتی عراق، عصر شنبه، اعلام کرد، دو تن از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در جریان حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف در استان الانبار در غرب این کشور کشته شدند. در این میان، یک مقام امنیتی عراق تصریح کرد، ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در بین این کشته شدگان نبود.

«صباح کرحوت» رئیس شورای استانداری الانبار، عصر دیروز به خبرگزاری «آناتولی» گفت: «جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی با هماهنگی تیم اطلاعاتی موفق شدند یکی از مهم‌ترین مراکز تجمع عناصر داعش در شهر "القائم" (در استان الانبار) را بمباران کنند که به کشته شدن 12 عنصر تروریستی از جمله "ابو مهند السویداوی" والی الانبار و "ابو زهراء المحمدی" والی ناحیه الفرات که از سرکرده‌های داعش هستند، منجر شد.»

کرحوت افزود: «هواپیماهای جنگی ائتلاف بین‌المللی و نیروهای امنیتی (عراقی) به عناصر تروریستی داعش تلفات سنگین جانی و مادی وارد ساختند.» . وی جزئیات بیشتری درباره این خسارات ارائه ندارد.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی که نخواست هویتش فاش شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی خبر کشته یا مجروح شدن ابوبکر البغدادی در حمله دیروز جنگنده‌های ائتلاف در شهر القائم را رد کرد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان