رئیس‌جمهور در معرفی وزیر جدید علوم، از افراد معلوم‌الحال استفاده نکند

رئیس‌جمهور در معرفی وزیر جدید علوم، از افراد معلوم‌الحال استفاده نکند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید برای وزارت علوم فردی را معرفی کند که این فرد به دنبال تبدیل کردن دانشگاه‌ها به محل جولانگاه افراد سیاسی معلوم‌الحال نباشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، پیرامون عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر علوم و اهمیت معرفی وزیر جدید اظهار کرد: دلیل عدم رأی اعتماد مجلس به نیلی احمدآبادی این بود که نمایندگان مجلس اگر فرجی دانا را استیضاح کرده و رای اعتماد خود را پس گرفتند، به این دلیل بود که رفتاری که در وزارت‌خانه در حال انجام بود، با نظام، انقلاب و با مشی انقلاب ما منافات داشت و به همین دلیل او را عزل کردند و رأی اعتماد را پس گرفتند.

وی افزود: انتظار نمایندگان مجلس این بود که فردی را رئیس‌جمهور معرفی کند که در آن مسیر نباشد، نه اینکه کسی که در سال 88 جزو امضا کنندگان نامه‌ای به مقام معظم رهبری بوده و در فتنه 88 نقش داشته است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر نیز انتظار نمایندگان مجلس این است زیرا وزارت علوم برای کشور سرنوشت‌ساز بوده و با نسل جوان و با کسانی سر و کار دارد که مدیران آینده کشور هستند، بنابراین باید کسی باشد که شعاری که رئیس‌جمهور در بحث اعتدال دارد، در وزارت علوم از بقیه وزارت‌خانه‌ها بیشتر توجه شود.

‌موسوی لارگانی ادامه داد: عده‌ای ‌به دنبال این هستند که بگویند اصلا فتنه‌ای در کار نبوده و یک اعتراضی به انتخابات بوده و تمام شده است، در حالی که بحث اعتراض و انتخابات نبوده است بلکه بحث فتنه، یک برنامه‌ریزی بوده که هم خارجی‌ها در آن نقش فعال و به‌سزائی داشتند و هم دشمنان داخلی در آن نقش داشتند.

وی با بیان اینکه باید کلمه فتنه حتی برای نسل‌های آینده هم زنده بماند، افزود: نسل آینده بداند عده‌ای که ادعا می‌کردند ما از کسانی هستیم که در نظام فعالیت داشته و خود را پیرو خط امام می‌دانستند، در مقابل نظام و رهبری ایستادند، حتی در مقابل خود امام(ره) ایستادند و به تمثال حضرت امام(ره) جسارت کردند، به این معنی که با خود امام نیز مشکل دارند و فراتر از آن اینکه به عزاداران حضرت امام حسین(ع) جسارت کردند و خیمه‌های حسینی و مسجد را به آتش کشیدند و با اسلام و انقلاب عناد دارند.

‌موسوی لارگانی اظهار کرد: زمانی‌که فرجی‌دانا استیضاح شد، در جلسات به وی توصیه شد که فتنه‌گرانی که در رأس وزارت‌خانه آوردید، بردارید، اما او گوش نداد و زمانی که توجه نکرد، نمایندگان مجلس هم بر اساس وظیفه‌ای که دارند وی را استیضاح کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رئیس جمهور باید فردی را معرفی کند که این فرد بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری نخواهد دانشگاه‌ها و وزارت علوم را محل جولانگاه افراد سیاسی و معلوم‌الحال کند و فرد معتدلی باشد که شعار اعتدال رئیس‌جمهور را که مردم بر اساس آن رای داده‌اند، تحقق بخشد و به آن پایند باشد و به طور قطع مجلس هم کمک می‌کند زیرا مجلس که با وزارت علوم ندارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon