رعایت استاندارد گفتمان عمومی شود/ مدیریت سیاسی نمی‌تواند از تولید خودرو دفاع همه جانبه کند

رعایت استاندارد گفتمان عمومی شود/ مدیریت سیاسی نمی‌تواند از تولید خودرو دفاع همه جانبه کند

خبرگزاری تسنیم: معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه رعایت استاندارد باید به صورت یک گفتمان عمومی در دستور کار تمام بنگاه ها قرار گیرد، گفت: متأسفانه امروز مدیریت سیاسی ایران نمی تواند دفاع همه جانبه ای از تولید خودرو داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری معاون اجرایی ریس جمهور امروز با حضور در مراسم روز ملی کیفیت با اشاره به اینکه  در این روزها باید سازمان ها و بنگاه ها در سطح داخلی و بین المللی برای ارتقاء کیفیت ارتباط زیادی با یکدیگر داشته باشند، اظهارداشت: امروز رقابت و کیفیت جایگاه موثری دارد که بخش ها باید با یک گفتمان عمومی آن را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان به اینکه در تمام دنیا همه از سیاست ها و برنامه در حوزه استاندارد و کیفیت سخن می گویند،  افزود: ما موضوع استاندار را  می دانیم اما در  مکانیزم تولید اطلاعات و روش های سنجش ضعیف عمل کرده ایم. 

شریعتمداری اضافه کرد: باور کنید امروز مدیریت سیاسی جمهوری اسلامی ایران نمی تواند دفاع همه جانبه ای از تولید خودرو داشته باشد. این امر عوامل متعددی از جمله تغییر مدیریتی و یا سیاست های اشتباه دارد که در این رابطه باید تدبیر مناسبی انجام شود. چراکه جهان امروز منتظر تعلل های ما نخواهد بود و با سرعت زیادی  در حال حرکت است.

معاون اجرایی ریس جمهور گفت: حتی در بهره وری آب هم تا کنون اقدام موثری انجام نداده ایم که باید قدم ها تند تر شود. عدم استقرار نظام تولید اطلاعات یکی از ضعف های ما است که باید در این مسیر تدابیر مناسبی را انجام دهیم.

 شریعتمداری اضافه کرد: در حوزه رعایت استاندارد و کیفیت سازمان استاندارد باید از فعالیت اجرایی فاصله گرفته و در مسیر ارزیابی و کنترل استانداردها حرکت کند.

وی در ادامه صحبت های با اشاره به اینکه علی رغم آنکه در برنامه سند چشم انداز بلند پروازی هایی صورت نگرفت، اما نتوانستیم مطابق برنامه حرکت کنیم، تصریح کرد: دلایل این امر باید مورد بررسی قرار گیرد البته به اعتقاد بنده یکی از دلایل این را باید در عدم رعایت استاندارد دانست.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه