نرخ ۲.۵ ریالی دیتای موبایل قطعی نیست/ابزارهای ارتباطی نباید فیلتر شود

نرخ 2.5 ریالی دیتای موبایل قطعی نیست/ابزارهای ارتباطی نباید فیلتر شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات گفت: تعرفه دیتای موبایل که توسط دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ۲.۵ ریال برای هر کیلو بایت عنوان شد، پیشنهادی بوده و قطعی نیست.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی در حاشیه سمینار تشریح برنامه‌های گذر به IPv6 در پاسخ به سوالی در ارتباط با طرح فیلترینگ هوشمند وزارت ارتباطات اظهار کرد: فیلترینگ هوشمند یکی از موضوعات مهم است که شرکت‌های مختلفی در دنیا به آن پرداخت کرده‌اند و ما هم نیازمندیم روی این موضوع کار کنیم.

وی ادامه داد: این کار مقطعی نیست و توافقی بین زیرساخت و پژوهشگاه ارتباطات صورت گرفته تا پروژه فیلترینگ هوشمند به سر و سامان برسد. تنها قرار نیست در این زمینه از ظرفیت‌های پژوهشگاه ارتباطات استفاده شود و بخش‌های دیگر هم نظیر دانشگاه‌ها اگر توانمندی ارائه خدمت در این ز مینه را داشته باشند از آنها استفاده می‌کنیم.

وزیر ارتباطات در ارتباط با اینکه باز کردن یک سایت با قیمت 300 تومان آیا در شأن مردم است؟، گفت: تعرفه‌ دیتا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح شده و نظرات اپراتورهای موبایل را هم شنیده‌ایم اما هنوز تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه صورت نگرفته است.

او ادامه داد: بررسی این موضوع به یکشنبه دو هفته آینده موکول شده است اما برای کاهش هزینه‌های مشترکان به آنها می‌گویم که از بسته‌های در نظر گرفته شده از سوی اپراتورها برای برقراری ارتباطات و دیتا استفاده کنند.

واعظی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه ظاهرا تعرفه‌های دیتا برخلاف گفته‌های شما به تصویب رسیده و دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از نرخ 2.5 ریالی تعرفه دیتا پرده برداشته است؟، گفت: این موضوع پیشنهادی بوده است و رقم 2.5 ریال برای انتقال هر کیلو بایت داده مطرح شده اما دو هفته آینده نرخ قطعی مشخص می‌شود.

وزیر ارتباطات در مواجهه با سوال دیگری با این مضمون که سیاست دولت در رابطه با نرم‌افزارهای رایگان موبایلی فیلترینگ نیست و مردم مراعات کنند اما در عین حال هم‌اکنون برخی از اپراتورهای موبایل دریافت پیامک و پیغام فعال‌سازی برخی شبکه‌های ارتباطی را در شبکه خود مسدود کرده‌اند و امکان استفاده از آن را برای مشترکان خود فراهم نمی‌کنند، اظهار داشت: سیاست دولت استفاده مناسب مردم از این شبکه‌ها حتی در صورت ضرر اقتصادی برای وزارت ارتباطات است. عدم امکان فعال‌سازی این نرم‌افزارها را بررسی می‌کنیم.

وی گفت: فیلترینگ هوشمند در سه مرحله اجرایی خواهد شد که مرحله نخست بخشی از این طرح تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود؛ مرحله بعد سه ماه بعد و مرحله سوم که مرحله نهایی اجرای فیلترینگ هوشمند است 6 ماه بعد اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک