ابلاغ آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور تا چند روز دیگر

ابلاغ آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور تا چند روز دیگر

خبرگزاری تسنیم: معاون فنی و درآمد تأمین اجتماعی با بیان اینکه آیین‌‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور در اداره حقوقی این سازمان در حال بررسی است، گفت: آیین‌نامه جدید تا چند روز دیگر پس از تأیید این اداره کل به سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تیر ماه سال جاری بود که نمایندگان کارگران از تصویب طرح 7300 روز مشاغل سخت و زیان‌آور در دولت خبر دادند و اعلام کردند این طرح به زودی اجرایی می‌شود و می‌تواند در ایجاد اشتغال در کشور مؤثر باشد.

 اما این طرح نه‌تنها اجرایی نشد،‌ بلکه اعتراضات جامعه کارگری را برانگیخت تا جایی که چندی پیش رحمت‌‌الله پورموسی رئیس کانون شوراهای اسلامی کار با اشاره به اینکه مدت‌هاست طرح مشاغل سخت و زیان‌آور در هیئت وزیران منتظر ابلاغ است، گفت: بر اساس آیین‌نامه جدید، تمام افرادی که تا 180 روز غیبت غیرموجه دارند، باید 1.5 برابر مدّت مزبور اشتغال داشته باشند.

* آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور در دست بررسی اداره حقوقی سازمان

 محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره علت تأخیر در ابلاغ این بخشنامه از سوی سازمان متبوعش گفت: از آنجایی که تمام امور سازمان تأمین اجتماعی در راستای قانون طی می‌شود، آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور آماده شده و در حال حاضر در اداره حقوقی تأمین اجتماعی در حال بررسی است.

 وی ادامه داد: زمانی که آن اداره بخش انطباق بر قانون را در این آیین‌نامه انجام دهد، این بخشنامه برای سراسر کشور ابلاغ می‌شود. ظرف یکی دو روز آینده اداره حقوقی سازمان تأمین اجتماعی نظر خود را اعلام و ما نیز بلافاصله برای ادارات کل سراسر کشور ابلاغ خواهیم کرد.

زدا تصریح کرد: آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور با هماهنگی میان نماینگان مجلس و سازمان تأمین اجتماعی ابتدا در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شد و سپس به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه جدید، تمام افرادی که تا شش ماه یا 180 روز غیبت غیرموجه دارند، بایستی یک و نیم برابر مدت مزبور را در این مشاغل اشتغال داشته باشند تا بتوانند از مزایای این مشاغل استفاده کنند.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی همچنین گفت: افرادی که بین شش ماه تا یک‌سال غیبت غیرموجه دارند نیز باید دو برابر مدّت مزبور سابقه را جبران کنند تا بتوانند با 20 سال سابقه و بدون شرط سِنّی در این مشاغل بازنشسته شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه