صدور مجوز استخدام با توجه به ساماندهی نامناسب نیرو در آموزش‌وپرورش ممکن نیست

صدور مجوز استخدام با توجه به ساماندهی نامناسب نیرو در آموزش‌وپرورش ممکن نیست

خبرگزاری تسنیم: مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه ساماندهی عقلانی و مناسبی در بحث نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد تصمیم جدیدی برای صدور مجوز استخدام نداریم.

غلامرضا عبدالوند در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم درخصوص آزمون استخدامی نیروهای پیش دبستانی اظهار داشت: هم‌اکنون آموزش و پرورش در شهرهای بزرگ با تورم نیرو و در مناطق محروم با کمبود نیرو مواجه است و اگر قرار است تا نیروهای پیش دبستانی در آموزش و پرورش استخدام شوند باید آنها را در مقطع ابتدایی استخدام کرد اما آموزش و پرورش در برخی شهرها با تورم نیرو مواجه است.

وی افزود:هم اکنون به دلیل تورم نیرو در آموزش و پرورش شاهد هستیم که برخی معلمان مثلا معلم شیمی کلاس درس ندارد و به معلم مازاد تبدیل شده و به جای حضور در کلاس درس در دفتر مدرسه می‌نشیند در چنین شرایطی این وزارتخانه با نیروهای پیش دبستانی مواجه است که برخی از آنها با 8 تا 10 سال سابقه کار تقاضای استخدام در آموزش و پرورش را دارند.

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و نماینده دولت در شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ابتدا باید در بحث نیروی انسانی سامان یابد و بعد به فکر استخدام جدید در این وزاتخانه باشیم. هم اکنون هیچ یک از نیروهای مازاد در شهرهای بزرگ حاضر به حضور و تدریس در مناطق محروم نیستند بنابراین با وجود ساماندهی نامناسب نیرو در این وزارتخانه نمی‌توان نیروی جدیدی را تزریق کرد.

عبدالوند ادامه داد: آموزش و پرورش برای ساماندهی نیروی انسانی به یک عزم ملی نیاز دارد و باید کمیسیون مشترکی از مسئولان این وزارتخانه، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس تشکیل شود تا با تشکیل شعباتی در استان‌های مختلف کشور اقدام به ساماندهی نیروی انسانی کنند.

وی گفت: معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری با توجه به اینکه ساماندهی عقلانی و مناسبی در بحث نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد تصمیم جدیدی برای صدور مجوز استخدام ندارد چون هر نیروی جدیدی که اضافه شود تعادل نیروی انسانی در این وزارتخانه را به هم می‌ریزد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی