صادرات کالا از گلستان ۳۰ درصد افزایش یافت

صادرات کالا از گلستان 30 درصد افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت استان گلستان از افزایش ۳۰ درصدی صادرات کالا از این استان ‌در ۷ ماه گذشته خبر داد.

حسینقلی قوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان ، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 212 میلیون دلار کالا از استان گلستان به کشورهای همسایه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 30 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با این میزان صادرات، رتبه گلستان در صادرات کالا در کشور از جایگاه 22 به رتبه 18 ارتقاء یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: مقصد 55 درصد محصولات صادراتی گلستان، کشور ترکمنستان است که همچنان رتبه نخست صادرات کالا از این استان قرار دارد و دو کشور عراق و افغانستان مقصد بعدی صادرات کالا از گلستان هستند.

قوانلو افزود: کشورهای چین، مالزی، آذربایجان و بلغارستان بازارهای جدیدی هستند که امسال برای نخستین بار مقصد کالاهای گلستان شدند و صادرات به مالزی نیز یک میلیون و 29 هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی متذکر شد: پنبه، لوله پلی اتیلن، میلگرد، گوشت مرغ، سازه‌های فلزی، رب گوجه فرنگی، انواع درختان تزینی، کنسانتره و سیب‌زمینی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی از استان گلستان هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار داشت: برنامه ما برای صادرات تا پایان امسال، 350 میلیون دلار است که تاکنون با صادرات 212 میلیون دلاری، از برنامه جلوتر هستیم.

قوانلو در ادامه پیش‌بینی کرد صادرات کالا از گلستان تا پایان سال به 400 میلیون دلار برسد که این میزان رتبه استان گلستان را در کشور ارتقاء می‌دهد.

وی در پایان گفت که مبادی صادراتی گمرکات استان گلستان، شامل گمرک اینچه‌برون، پایانه‌ صادراتی گنبدکاووس، گمرک بندرترکمن و پایانه‌ صادراتی گرگان است.

‌انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon