سرانه آموزشی هر دانش‌آموز در استان فارس تنها ۲ هزار تومان است


سرانه آموزشی هر دانش‌آموز در استان فارس تنها 2 هزار تومان است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در استان فارس تحصیل می‌کنند، گفت: سرانه هر دانش‌آموز در استان فارس تنها ۲ هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جهرم، حمیدرضا آذری عصر امروز در جلسه شورای اداری جهرم اظهار کرد: تعداد 5 هزار کودک و نوجوان 6 تا 11 سال در استان فارس از تحصیل محروم هستند و چنانچه به آنها توجه نشود در آینده دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 75 هزار معلم، 50 هزار بازنشسته، 800 هزار دانش‌آموز و 8 هزار مدرسه در فارس وجود دارد و بیش از 70 درصد مردم مخاطب مستقیم آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به عنوان اولویت نخست کشور مطرح شود، افزود: اگر آموزش و پرورش اولویت نخست دولت شود آسیب‌های اجتماعی که امروز جامعه با آن روبه‌رو است کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش در شکل‌گیری شخصیت فرزندان گفت: چنانچه به این نهادها  توجه نشود و انسجام و تقویت در آن شکل نگیرد جامعه دچار گسستگی می‌شود چرا که در این محیط‌ها ویژگی‌های شخصیتی فرزندان شکل می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به مقاله‌ای در سازمان ملل، نخستین پیامدهای ناشی از فقر در جامعه را عدم تربیت و آموزش فرزندان دانست و بیان کرد: چنانچه فردی آموزش نبیند چون مهارتی را فرا نگرفته آسیب‌پذیر شده و به فقر مبتلا می‌شود بنابراین افراد در جامعه باید تربیت شده و آموزش و مهارت را فرا گیرند تا حداقل به عنوان یک فرد ساده بتوانند به زندگی ادامه دهد.

آذری با بیان اینکه جامعه‌ای که در آن عدالت آموزشی نباشد جای پیشرفت ندارد، خاطرنشان کرد: ما با مشکلات آموزشی در روستاها آشنا هستیم و باید با تعلیم و تربیت صحیح فرزندان قضا و قدرها را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت صحیح، سرنوشت انسان‌ها را رقم زده و تغییر می‌دهد، گفت: در کشورهای پیشرفته بیشتر اعتبارات تولید ناخالص ملی در اختیار آموزش و پرورش و تربیت فرزندان گذاشته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به نامه 118 اقتصاددان و جامعه‌شناس کشور به رئیس جمهور مبنی بر اینکه فقر آموزشی سبب فقر جامعه می‌شود، بیان کرد: در کشور اسپانیا، کره جنوبی و بزریل 8 تا 9 برابر کشور ما هزینه آموزش و پرورش می‌شود و در کشور ایران 98 درصد اعتبارات برای حقوق معلم‌ها هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به نیازهای فرزندان بهتر از حمایت از آنها در آینده است، تصریح کرد: امروز نباید معلمان از لحاظ اقتصادی دغدغه داشته باشند چرا که آنها تنها قشری هستند که از جیب خود هزینه کرده و برای تربیت نسل آینده از شهر به روستاها در رفت و آمد هستند.

آذری با بیان اینکه تا زمانی که به این قشر توجه نشود، قطعاً مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه بیشتر می‌شود، گفت: نباید بگذاریم پس از آنکه بحران به وجود آمد به دنبال برطرف شدن آن باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اجرای عدالت آموزشی در جامعه، افزود: باید به روستاهای دورافتاده توجه شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها به آموزش و پرورش توجه ویژه می‌شود، خاطرنشان کرد: سرانه امسال ما برای هر دانش آموز تنها 2 هزار تومان است که نیازمند به همکاری و مشارکت مردم و مسئولان برای برطرف شدن گوشه‌ای از مشکلات هستیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon