تعهدات صندوق بیمه کشاورزی در اردبیل ۲ برابر افزایش یافت

تعهدات صندوق بیمه کشاورزی در اردبیل 2 برابر افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل گفت: تعهدات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در استان اردبیل تا ۲ برابر افزایش یافته که در اراضی دیم این پرداختی‌ها مناسب‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمدجواد محمدی عصر امروز در همایش بیمه‌گذاران کشاورزی در مشگین‌شهر اظهار کرد: این صندوق به تمام تعهدات خود در سال زراعی گذشته عمل کرده و موفق شده بیش از 400 میلیارد ریال خسارت را در 3 بخش زراعت، دام و باغ به خسارت دیدگان پرداخت کند.

وی سهم مشگین‌شهر را با توجه به وارد آمدن خسارت سنگن به باغات و اراضی کشاورزی بیش از 205 میلیارد ریال دانست و گفت: ما سعی کردیم در 3 ماه گذشت به همه غرامت‌های کشاورزان و باغداران را در مناطق مختلف استان پرداخت کنیم و این فرایند تا پایان آبان‌ماه نیز در صورت جا ماندن افراد باقیمانده به انجام می‌رسد.

محمدی, مهلت زارعان را برای پوشش بیمه‌ای محصولات خود تا آخر آبان ماه بیان و تصریح کرد: باغداران تا پایان دی ماه و دامداران بدون محدودیت زمانی فرصت مشارکت در این صندوق را برای جبران خسارت وارده را دارند که امیدواریم با این اقدام زمینه پرداخت خسارت به حادثه دیدگان فراهم آید.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل از افزایش تعهدات صندوق بیمه به ویژه برای زارعان دیم کار تا 2 برابر سال گذشته خبر داد و افزود: به ازای هر هکتار تعهدات صندوق تا 300 هزار تومان افزایش داشته است.

وی در مورد افزایش حق بیمه پرداختی کشاورزان نیز اظهار کرد: این پرداختی‌ها به صورت محدود افزایش یافته که بسیار جزئی به نظر می‌رسد و نمی‌تواند بیش از 15 درصد را شامل شود.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: کشاورزان تنها در صورت پوشش محصولات خود در قالب بیمه قادر می شوند خسارت وارده را جبران کنند و غیر از این هیچ راهی برای جبران خسارت وارده وجود ندارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon