اطلاعات ۹۰ درصد روستائیان شهرستان نیر جمع‌آوری شد

اطلاعات 90 درصد روستائیان شهرستان نیر جمع‌آوری شد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان نیر گفت: از زمان آغاز سرشماری کشاورزی در شهرستان نیر که از ۵ مهرماه آغاز شده اطلاعات ۹۰ درصد روستاییان شهرستان نیر جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر صمدی عصر امروز در بازدید از روند سرشماری عمومی کشاورزی در روستاهای این شهرستان اظهار کرد: از زمان آغاز این سرشماری که از 5 مهرماه آغاز شده، 90 درصد روستاهای شهرستان تحت پوشش این سرشماری قرار گرفته و سرشماری در آنها به اتمام رسیده است.

وی افزود: از مجموع 100 روستای نیر در 90 درصد روستاها، سرشماری عمومی کشاورزی به پایان رسیده و در 5 روستا در دست اجرا و در 5  روستا هم شروع نشده است.

صمدی با بیان اینکه برای این سرشماری 6 نفر مامور به همراه یک کارشناس فعالیت دارند، دسترسی به آمار و اطلاعات صحیح در تمام بخش‌ها را از ملزومات مهم و زیربنایی برای برنامه‌ریزی خواند و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برای تحقق اهداف این سرشماری، تلاش جهادی داشته باشند.

فرماندار نیر تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه در حال تدوین بوده، دریافت اطلاعات پایه‌ای درست و دقیق، برای برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی ضروری است.

وی با تشریح اینکه شهرستان نیر از قطب‌های مهم کشاورزی استان اردبیل است، بیان کرد: با سرشماری کشاورزی از ارائه آمارهای ضد و نقیض توسط ارگان های مختلف جلوگیری به عمل می آید و مبنای خوبی برای بقیه سرشماری ها می شود.

صمدی اهمیت سرشماری را در ارزیابی برنامه توسعه کشاورزی و تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مهم توصیف کرد و گفت: سرشماری کشاورزی می‌تواند وضعیت موجود را تبیین کرده و پیش بینی وضعیت آینده را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon