یاور عباس: ایران و پاکستان در مقابله با ظلم و خشونت در جهان اسلام اهداف مشترک دارند

یاور عباس: ایران و پاکستان در مقابله با ظلم و خشونت در جهان اسلام اهداف مشترک دارند

خبرگزاری تسنیم: سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد‌مقدس گفت: ایران و پاکستان اهداف مشترکی در حوزه وحدت امت اسلامی و مقابله با ظلم و خشونت دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، یاور عباس دقایقی پیش در آئین افتتاحیه دفتر منطقه‌ای افغانستان، پاکستان و شبه‌قاره خبرگزاری تسنیم که در سالن همایش روزنامه قدس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بنده به خبرگزاری تسنیم تبریک می‌گویم که با تلاش فراوان توانست شرایط پوشش خبری بسیار مناسبی را در کشور و به‌ویژه در حوزه افغانستان و پاکستان ایجاد کند.

سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد‌مقدس تصریح کرد: فعالیت‌های عرصه جهانی بسیار مهم و ارزشمند است و ما باید در این زمینه بتوانیم مشکلات هر ملت و جامعه‌ای را به صورت دقیق بررسی کنیم؛ رسانه جایگاهی بسیار حساس دارد و حتی می‌توان گفت امنیت زندگی افراد در حوزه رسانه جای می‌گیرد.

‌عباس تصریح کرد: ایران و پاکستان، دو دوست و برادر هستند و ما در این زمینه آمادگی کامل داریم مناسبات فرهنگی خود را میان دو کشور ایران و پاکستان افزایش داده و فعالیت‌های فرهنگی میان دو ملت را به یکدیگر انتقال دهیم. پاکستان فرهنگ غنی و مردمی خونگرم دارد که این ویژگی باید در جهان اسلام نشان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اشتراکات مهم بین دو کشور ایران و پاکستان، همفکری در موضوعاتی چون مبارزه با نژادپرستی و هجوم به کشورهای دیگر است، پاکستان و ایران هر دو با خشونت مخالف هستند. 

سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد‌ گفت: پاکستان شرایط ویژه‌ آب و هوایی را در بین کشورهای منطقه دارد و نیز لاهور قلب پاکستان و قلب گردشگری است که باید از این ظرفیت‌ها برای انتقال مفاهیم فرهنگی بین دو ملت استفاده کنیم.

‌عباس در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ایران و پاکستان اهداف مشترکی در حوزه وحدت امت اسلامی و مقابله با ظلم و خشونت داشته و حتی مقاصد بسیار مشترکی را در سازمان ملل دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon